+31 (0)6 46 53 53 63 isabel@greenfoodlab.nl
Selecteer een pagina

Ons team. Jouw partner.

Onze gemene deler? Passie, expertise en een missie.

Unieke partner in duurzame voeding & communicatie

Anders dan de meeste communicatie & consultancy bureaus is ons bedrijf gegroeid vanuit passie en een missie. Liefde voor eten, respect voor mens, dier en milieu en een overtuigende visie op het communicatievak is hetgeen was ons bindt. Zowel intern als extern. Wij zijn hypergespecialiseerd rondom het onderwerp van meer plantaardig eten, en daarnaast breed onderlegd met onze combinatie van food expertise en 360° communicatie. Aan ons heb je een jong bureau, dat midden in de Millennial doelgroep staat, communicatie anno nu begrijpt en het onderwerp dagelijks lééft. Snel schakelen, korte lijntjes en een pragmatische aanpak is wat ons siert. In ons vind je een unieke en allround gesprekspartner in deze snelgroeiende wereld van duurzame voeding. Graag stellen we het team aan je voor!

ISABEL BOERDAM

Founder

 

Isabel (1990) is vegetariër sinds haar negende. In 2013 tijdens haar master Tekst en Communicatie (UvA) startte ze haar blog Dehippevegetarier.nl dat inmiddels is uitgegroeid tot het grootste vegetarische platform van Nederland. Na haar master ging Isabel als consultant aan de slag bij internationaal communicatiebureau Ketchum (nu OPRG), waar ze al snel de foodspecialist werd. Ondertussen groeide haar blog en leidde in 2016 tot haar gelijknamige boek De Hippe Vegetariër. In 2018 lanceerde Isabel de succesvolle eerste editie van de Nationale Week Zonder Vlees in Nederland, waarmee ze in de Food100 terecht kwam als Gamechanger onder de 30 jaar en benoemd tot CommunicatieTalent van het jaar 2018. Dit heeft er mede voor gezorgd dat Isabel de Nederlandse autoriteit is op het gebied van vegetarische voeding en van haar passie haar werk heeft kunnen maken. Inmiddels doet ze dit niet meer alleen, maar samen met een team van gepassioneerde foodies en communicatiespecialisten.

KIM ZOON

Communications Lead

 

Kim (1991) is van nature veel met duurzame voeding bezig en daarnaast een betrokken consument die altijd op de hoogte is van de laatste maatschappelijke ontwikkelingen. Na haar Research Master Communicatie aan de UvA, heeft Kim zich bij internationaal communicatiebureau OPRG (voormalig: Ketchum) ontwikkeld tot veelzijdig PR- en communicatieadviseur en geliefde accountmanager. Hier startte zij tegelijk met Isabel, en vanaf het begin van hun carrières bleken deze dames een complementair en verrassend team. Tijdens haar jaren in de bureauwereld heeft Kim diverse facetten van het communicatievak gezien, van het uitwerken van creatieve communicatiestrategieën tot het aanscherpen van merkpositioneringen. Kim maakt zich snel de bedrijfscultuur van een klant eigen en opereert als organisch verlengstuk van het team. Bij Green Food Lab leidt Kim de communicatietak en is ze de spil in de dagelijkse gang van zaken op kantoor. Met haar organisatorische kwaliteiten en inhoudelijke know-how, brengt Kim de professionaliteit van de grote bureauwereld naar dit jonge niche bureau. Kortom: best of both worlds.

LIESKE VAN DER WAALS

Food Consultant

 

Lieske (1992) is foodie in hart en nieren. Tijdens haar hotelschool opleiding specialiseerde ze zich op culinair gebied en ontdekte haar passie voor receptontwikkeling en fotografie. Dit gecombineerd met haar affiniteit voor bloggen en social media, maakt Lieske al sinds 2015 een onmisbare schakel in het team van Green Food Lab. Lieske is hoofdverantwoordelijk voor het reilen en zeilen van het blog Dehippevegetarier.nl en staat wekelijks in de keuken voor nieuwe recepturen en smakelijke food fotografie. Dankzij haar speciale liefde voor de horeca, adviseert ze binnen onze EXPERIENCE tak restaurants en cateraars bij het vergroenen van hun menukaart. Daarnaast ondersteunt Lieske alle INSPIRATION en FOOD CONSULTANCY projecten met haar culinaire fantasie en kennis in de keuken.

LOTTE KUIJSTERS

Content Creator

 

Lotte (1993) is een analytische creatieveling die je wakker kunt maken voor falafel met naan. Eten is niet alleen haar grootste hobby, maar ook datgene wat haar blij maakt in een werkomgeving. Tijdens haar studie Lifestyle (Trendresearch & Concept Creation) dook zij dan ook de Food-sector in om allerhande voedselvraagstukken te onderzoeken. Zo deed zij voor True Price bijvoorbeeld onderzoek naar het voedselsysteem in 2050 en onderzocht zij voor projectbureau Food Embassy de relatie tussen eten en identiteit. Zo is Lotte in staat om op verrassende wijze de tijdsgeest en consumentengedrag te vertalen naar inspirerende content en concepten. Deze kwaliteiten zet zij in voor twee grote Green Food Lab projecten: Nationale Week Zonder Vlees en De Vegetarische Restaurantweek. Daarnaast ondersteunt Lotte het Green Food Lab team op het gebied van content creatie met haar passie voor grafisch ontwerp en video.

Mariëlle van Stek

Communications Consultant

Mariëlle (1994) heeft alle facetten van het communicatievak gezien en ontwikkelde zichzelf na een dubbele master en een stage bij internationaal communicatiebureau Ketchum (nu OPRG) en activatiebureau Benk tot een allround Communications Consultant. Mariëlle is actief op de gebieden van persuasieve en corporate communicatie, content creatie, PR en marketing. Sinds 2015 wordt er geen enkele tekst gepubliceerd zonder dat Mariëlle deze geperfectioneerd heeft. Daarnaast ondersteunt Mariëlle alle FOOD RELATIONS projecten, voor zowel food startups als multinationals, met haar kritische kijk op inhoud en strategie.

ANNE BOLTEN

Social Media Specialist

Anne (1995) is medisch specialist in opleiding en tevens een natuurtalent op het gebied van social media en engagement. Dankzij haar nooit aflatende enthousiasme voor het creëren van de perfecte content op het juiste moment, is Anne in staat ieder social media kanaal daadwerkelijk leven in te blazen. Met haar scherpe oog en creatieve invalshoek, is ze in staat verrassende trends te spotten en daarmee de doelgroep te inspireren. Naast haar intensieve co-schappen, leeft Anne zich uit op het volledige social media spectrum van strategie tot content management, engagement en optimalisatie. Dit doet ze dagelijks voor De Hippe Vegetariër en de Nationale Week Zonder Vlees, als ook voor diverse FOOD RELATIONS projecten.

Green Food Lab groeit en bloeit!

Top Stagiair Communicatie/Journalistiek

Green Food Lab is op zoek naar een top stagiair met een communicatie/journalistiek achtergrond die deze scale-up allround wil ondersteunen. We zoeken een stagiair die echt zin heeft in een uitdaging, zelfstandig kan werken en verantwoordelijkheid durft te nemen. Je werkt flexibel vanuit kantoor in Amsterdam, samen met een team van 3-4 anderen. Je zal alle collega’s ondersteunen bij hun lopende projecten: van teksten schrijven, tot receptontwikkeling en social media management. Daarnaast ontdek je wat het betekent om voor een scale-up te werken, kijk je mee bij het runnen van een eigen onderneming en doe je veel ervaring op in het gebied van food en communicatie.

Inzet: 24-32 uur per week
Startdatum: in overleg, direct beginnen is mogelijk
Duur stage: circa 6 maanden
Vereisten: HBO of universiteit, communicatie of journalistiek, bij voorkeur masterstudent, relevante nevenactiviteiten
Stagevergoeding: 300 euro per maand

Dus ben jij of ken jij een ondernemende, outgoing student (bij voorkeur masterstudent) met een communicatie of journalistiek achtergrond, en een CV welke blijk geeft van een gezonde werklust en relevante nevenactiviteiten? Kriebelen jouw handen om aan de slag te gaan en wil je een duik in het diepe nemen? Mail dan je CV en motivatie naar: isabel@greenfoodlab.nl

Meer weten of samenwerken?

Wij staan altijd open voor samenwerkingspartners. Wil je overleggen, een kop koffie drinken of eens sparren? Stuur een mail naar isabel@greenfoodlab.nl

"Don’t wait for a better world.
It is up to you. You may even find the
solution at the end of your fork"