Ons team. Jouw partner.
Onze gemene deler? Passie, expertise en een missie.
Unieke partner in ‘telling and selling the story of green food’
Anders dan de meeste communicatie & consultancy bureaus is ons bedrijf gegroeid vanuit onze missie. Liefde voor eten, respect voor mens, dier en milieu en een passie voor het communicatievak is wat ons bindt én boeit. We zijn hypergespecialiseerd rondom het onderwerp van meer plantaardig eten en tegelijkertijd breed onderlegd in 360° communicatie. Een combinatie die zowel uniek als krachtig is (gebleken).
Aan ons heb je een jong bureau, dat midden in de millennial doelgroep staat, communicatie anno nu begrijpt en het onderwerp dagelijks lééft. Snel schakelen, korte lijntjes en een pragmatische aanpak is wat ons siert. In ons vind je een unieke partner in deze snelgroeiende wereld van duurzame voeding. Graag stellen we het team aan je voor!
Isabel is vegetariër sinds haar negende. In 2013 tijdens haar master Tekst en Communicatie (UvA) startte ze haar blog Dehippevegetarier.nl dat inmiddels is uitgegroeid tot het grootste vegetarische platform van Nederland. Na haar master ging Isabel als consultant aan de slag bij internationaal communicatiebureau Ketchum (nu OPRG), waar ze al snel de foodspecialist werd. Ondertussen groeide haar blog en leidde in 2016 tot haar gelijknamige boek De Hippe Vegetariër. In 2018 lanceerde Isabel de succesvolle eerste editie van de Nationale Week Zonder Vlees in Nederland, waarmee ze in de Food100 terecht kwam als Gamechanger onder de 30 jaar en benoemd tot CommunicatieTalent van het jaar 2018. Dit heeft er mede voor gezorgd dat Isabel de Nederlandse autoriteit is op het gebied van vegetarische voeding en van haar passie haar werk heeft kunnen maken. Inmiddels doet ze dit niet meer alleen, maar samen met een team van gepassioneerde foodies en communicatiespecialisten.
Kim is vanaf dag één bij Green Food Lab betrokken en kent het bureau door en door. Ze heeft affiniteit met duurzame voeding en is daarom altijd bezig met de nieuwste trends en ontwikkelingen op dat gebied. Na haar Research Master Communicatie aan de UvA, heeft Kim zich bij internationaal communicatiebureau OPRG (voormalig: Ketchum) ontwikkeld en zich de ins en outs van de communicatiesector eigen gemaakt. Tijdens haar jaren in de bureauwereld heeft Kim diverse facetten van het communicatievak gezien, van het uitwerken van creatieve communicatiestrategieën tot het aanscherpen van merkpositioneringen. Als Managing Director draagt Kim bij Green Food Lab de dagelijkse verantwoordelijkheid voor het bureau. Met haar organisatorische kwaliteiten en inhoudelijke know-how, zorgt Kim ervoor dat Green Food Lab dé go-to partner is als het gaat om communicatie in de snel veranderende duurzame foodsector.
Jody heeft een grote liefde voor koken, eten én volleybal. Na haar master Persuasive Communications aan de UvA heeft Jody veel werkervaring opgedaan in de wereld van communicatie, marketing en reclame. Na een uitdagende periode bij een start-up koos Jody voor de bureauwereld bij internationaal communicatiebureau OPRG. Hier heeft ze de fijne kneepjes van het communicatievak geleerd en voor een breed palet aan klanten gewerkt. Jody maakt steeds bewuster haar eetkeuzes – zo kan ze als geen ander een fantastische vegetarische barbecue hosten. Bij Green Food Lab zorgt ze er als Client Director voor dat onze klanten verrast worden door onze frisse kijk, creatieve ideeën en goede resultaten.
Birgit is enthousiast vegetariër en kunstliefhebber, die niets liever doet dan uitgebreid vega(n) koken voor vrienden en familie. Na haar opleiding Kunsten, Cultuur en Media in Amsterdam is ze vrij snel de bureauwereld ingerold en nooit meer weggegaan. Ze heeft dan ook meer dan tien jaar lang ervaring in strategische merkcommunicatie voor zeer uiteenlopende merken, van start-ups tot grote corporates. Van digital strateeg tot managing director, Birgit heeft het allemaal gedaan, en weet dan ook wat klanten van een bureau verwachten. Als Business Director bij Green Food Lab weet ze deze verwachtingen meer dan waar te maken, maar dan wel voor merken die iets bijdragen aan een groenere, duurzamere wereld. Zo zet Birgit haar kennis en ervaring in om samen impact te maken!
Lieske is een foodie in hart en nieren. Tijdens haar hotelschoolopleiding specialiseerde ze zich op culinair gebied en ontdekte ze haar passie voor receptontwikkeling en fotografie. Dit gecombineerd met haar affiniteit voor bloggen en social media, maakt Lieske al sinds 2015 een onmisbare schakel in het team van Green Food Lab. Lieske is hoofdverantwoordelijk voor de Food Content & Creation tak en het blog De Hippe Vegetariër. Bij Green Food Lab stuurt Lieske een team van foodies aan die wekelijks in de keuken staan voor nieuwe recepturen en smakelijke foodfotografie. Daarnaast zit Lieske wekelijks in de schoolbanken om meer te leren over gezonde en duurzame voeding. Deze allround foodie ondersteunt zo vele projecten met haar culinaire fantasie en kennis in de keuken.
Margot begon na haar studie Internationale Communicatie & Media (HU) als consultant bij Internationaal PR bureau OPRG. Hier heeft ze zich ontwikkeld tot allround communicatieprofessional waarbij ze voornamelijk (corporate) PR & communicatie, social media en crisismanagement bedreef voor een breed scala aan merken in verschillende industrieën. Na 4,5 jaar wilde Margot haar innerlijke foodie meer prikkelen en maakte daarom de stap naar Lidl. Als adviseur PR & Externe Communicatie mocht ze zich naast food ook storten op alle duurzaamheidscommunicatie van de supermarkt. Met duurzaamheid was ze in haar vrije tijd al veel bezig maar bij Lidl ontdekte ze hier een echte passie voor. Vol overtuiging stapte ze daarom over naar Green Food Lab als Strategy & Communications Lead. Margot kan uren in de keuken staan waar ze naast koken ook bakt en fermenteert.
Amber begon haar carrière bij Philips als PR & influencer manager. Bij het bedrijf zette ze voor een veelzijdig portfolio aan consumentenproducten zowel de PR-plannen als de branded content en influencersamenwerkingen op. Na zes jaar bij Philips maakte ze de overstap naar de bureaukant. Met haar passie voor het bedenken en opzetten van creatieve PR-plannen en samenwerkingen met media en influencers, kan ze bij Green Food Lab haar creativiteit de vrije loop laten en een bijdrage leveren aan de missie om meer plantaardig het nieuwe normaal te maken. Amber is dol op citytrips en daar op zoek te gaan naar de nieuwste restaurants en gerechten. Daarnaast is ze graag in haar mooie woonplaats Haarlem, waar ze het heerlijk vindt om in de duinen te struinen en naar het strand te gaan.
Laura heeft een passie voor eten, drinken en gezelligheid. Ze gaat voedselverspilling graag tegen en is creatief met de inhoud van haar koelkast. Ze heeft een grote affiniteit met duurzame producten, lekker snuffelen in kringloopwinkels is dan ook favoriet. In haar vrije tijd struint ze graag door Amsterdam op zoek naar onontdekte (food) hotspots. Na haar master in Groningen heeft ze jaren als marketeer gewerkt in de FMCG-branche. Hier ontwikkelde ze een voorliefde voor storytelling en sales. Dit heeft ze verder ontwikkeld in de mediawereld. Bij Green Food Lab is Laura de aangewezen persoon voor een kopje koffie om samenwerkingsmogelijkheden te bespreken.
Lotte is een analytische creatieveling die je wakker kunt maken voor falafel met naan. Eten is niet alleen haar grootste hobby, maar ook datgene wat haar blij maakt in een werkomgeving. Tijdens haar studie Lifestyle (Trendresearch & Concept Creation) dook zij dan ook de Food-sector in om allerhande voedselvraagstukken te onderzoeken. Zo deed zij voor True Price bijvoorbeeld onderzoek naar het voedselsysteem in 2050 en onderzocht zij voor projectbureau Food Embassy de relatie tussen eten en identiteit. Zo is Lotte in staat om op verrassende wijze de tijdsgeest en consumentengedrag te vertalen naar inspirerende content en concepten. Deze kwaliteiten zet zij in bij twee grote passies: het creëren van eigentijdse, herkenbare social media content, en het opzetten influencercampagnes om samen mooie content te genereren. Tot slot is Lotte met haar grote liefde voor startups programmamanager van het Food Startups Communications Lab.
Kim neemt het liefst zo veel mogelijk groen op haar bordje. Van groen eten, tot groen leven. Misschien ben je haar wel eens plasticvissend tegengekomen op de grachten van Amsterdam, of ken je haar uit één van de BuurtBuik-keukens waar ze nog regelmatig kookt met gered voedsel. Maar ook in de onlinewereld is ze geen onbekende. Als social creative werkte ze voor diverse natuurlijke voedings- en gezondheidsmerken mee aan campagnes en schreef ze veel over gezonde, bewuste voeding. Deze kennis en haar onstilbare trek naar smaakmakende content neemt ze mee naar Green Food Lab waar ze de rol van Creative Copy & Social Specialist vervult.
Nina heeft een grote interesse in duurzame voeding en maatschappelijke thema’s. Koken is een grote hobby, maar daarnaast houdt ze ook van wielrennen en feestjes organiseren. Na haar HBO Voeding & Diëtetiek besloot Nina de master Communicatiewetenschap te gaan volgen. Uit behoefte om meer te leren over duurzaamheidscommunicatie schreef ze haar masterthesis over de koopintentie van vleesvervangers. Met haar achtergrond schrijft Nina er op los voor het communicatieteam en ondersteunt ze het PR-team waar nodig; een echte duizendpoot! Nina hoopt met haar werk meer mensen te kunnen inspireren bewustere voedselkeuzes te maken.
Léonie houdt van eten, kookt en bakt zich helemaal suf en wil hier alles over weten. Ze verslindt kookboeken, gaat het liefst elke week uiteten en volgt alle culinaire ontwikkelingen op de voet. Verder speelt duurzaamheid een steeds grotere rol in haar leven en ook als het eten betreft is ze hier veel mee bezig. Maar natuurlijk is dit niet het enige wat haar bezighoudt! Ze schrijft graag, sport regelmatig en is in de weekenden niet weg te slaan van het terras. Léonie is afgestudeerd aan de opleiding Media, Informatie en Communicatie aan de Hogeschool van Amsterdam en kwam er hier door stages en bijbanen achter dat haar hart sneller gaat kloppen van alles wat met eten te maken heeft. Daarom zit ze in team Food helemaal op de juiste plek. Hier is ze dagelijks met veel plezier bezig met receptontwikkeling en foodfotografie. De combinatie van haar passie en een flinke dosis motivatie maakt dat ze Green Food Lab een hoop te bieden heeft. O en niet te vergeten: ze brengt ook een gezonde dosis Haagsche nuchterheid met zich mee!
Karlijn is een echte foodie. Ze is een sportieve meid met een hart van goud en een groen randje. Ze begon ooit als stagiaire bij Green Food Lab en is nu uitgegroeid tot een vast teamlid als Food Content Junior. Tijdens haar studie Voeding & Diëtetiek heeft Karlijn zich verdiept in gezonde voeding in combinatie met een actieve leefstijl. Hierbij heeft zij ook haar Personal Trainer diploma weten te bemachtigen en kunnen we haar dus zeker een bezige bij noemen. Op de werkvloer is Karlijn altijd druk in de weer met content maken voor de socialmediakanalen en probeert ze zo veel volgers te inspireren met haar kennis over voeding. In haar vrije tijd is Karlijn veel te vinden bij de nieuwste hotspots in Amsterdam om daar inspiratie op te doen die ze dan weer kan gebruiken in haar functie!
Floor is het liefst altijd bezig – van gitaarspelen tot fanatiek sporten en van tekenen tot de nieuwste bordspellen testen; deze busy bee zit eigenlijk nooit stil. Al van kinds af aan staat ze ieder weekend urenlang in de keuken om vrienden en familie te verrassen met de lekkerste (inmiddels plantaardige) gerechten, en vanuit deze passie besloot ze om naar de hotelschool te gaan. Tijdens haar opleiding ging ze zich meer verdiepen in de gezondheids- en duurzaamheidsaspecten van voeding. Sinds dat moment loopt duurzaamheid als rode draad door haar leven en is ze vastbesloten om mensen te inspireren om duurzamere en gezondere keuzes te maken. Na haar master Health Education & Promotion volgde deze kennisjunkie een tweede master in Environment & Resource Management waar ze zich specialiseerde in de transitie naar een duurzaam voedselsysteem. Haar enorme dosis enthousiasme en kennis over consumentengedrag, duurzaamheid en voeding maken haar een match made in heaven met Green Food Lab.
Iris wist nog niet waar ze terecht zou komen na haar studie Communicatie aan de Haagse Hogeschool, maar een functie in public relations stond hoog op haar lijstje. Na een leerzame afstudeerperiode bij een start-up met een groene missie, werd duidelijk dat ze graag een bijdrage levert aan een betere wereld. Met die zelfkennis kwam ze terecht bij Green Food Lab. Iris heeft een grote liefde voor eten, wat zich vertaalt in een onverzadigbare maag. Koken is zogezegd een prille liefde. Sinds ze meer in de keuken staat is de interesse in bewuste voedingskeuzes gegroeid. De AVG’tjes waarmee ze is opgegroeid verruilt ze maar al te graag voor gerechten als vegan golden rice. Ze geeft wel toe: er valt nog veel te leren. Die leergierigheid en nieuwsgierigheid neemt ze mee in haar rol als PR & Influencer Junior. Een rol die perfect bij haar past als echte verbinder en bruggenbouwer!
Kim is altijd al geïnteresseerd geweest in communicatie, marketing, management en merken met een missie. Ze heeft tijdens haar loopbaan verschillende operationele managementfuncties gehad, wat volgens haar de perfecte combinatie is tussen mensen blij maken en dingen tot in de puntjes regelen. Het enthousiasme en de energie van team Green Food Lab is wat haar direct aansprak in het bedrijf, en datzelfde enthousiasme is precies waarom Kim zo goed bij Green Food Lab past. Ze ondersteunt het team met veel plezier bij office & projectzaken, zorgt er graag voor dat alle collega’s het naar hun zin hebben en hun werk optimaal kunnen doen. Kim is altijd in voor een wijntje, koken en op z’n tijd een potje sjoelen. Haar inzet voor het team en de klanten van Green Food Lab is elke dag onmisbaar!
Sien heeft een passie voor taal en duurzaamheid. Na het afronden van de bachelor Taalwetenschap in Utrecht besloot ze een jaar de kou op te zoeken en te gaan wonen in Oslo, Noorwegen. Tijdens dat jaar ontdekte ze haar interesse in communicatie en tekstschrijven en besloot dan ook terug te keren naar Nederland voor een master. Tijdens de master Tekst en Communicatie (UvA) las ze voor haar teksten veel artikelen op het gebied van duurzaamheid en besloot dat ze daar iets mee wilde doen. Ook in het dagelijks leven is duurzaamheid belangrijk voor Sien. Zo neemt ze zelfs naar Scandinavië liever de bus of trein dan het vliegtuig, en maakte recent de switch van flexitariër naar vegetariër, wat haar makkelijk af gaat als ze denkt aan de dieren en de planeet. Bij Green Food Lab ondersteunt Sien het team met haar tekstvaardigheid en scherpe oog voor taal. Vele persberichten en kernboodschappen zijn van haar hand, en er gaat geen tekst de deur uit voordat Sien deze gezien heeft!

LAURA BOLCZEK
Designer
Laura is de steun en toeverlaat van Green Food Lab voor alles wat met design te maken heeft. Ze volgde een opleiding grafisch vormgeving en studeerde daarna grafisch ontwerp aan de kunstacademie in Utrecht. Na 3 jaar bij een ontwerpbureau te hebben gewerkt, kwam ze terecht bij Green Food Lab. Ze draagt hiermee graag haar steentje bij aan een betere wereld omdat ze erin gelooft dat alle kleine beetjes helpen. Zo gaat ze graag naar kringloopwinkels om hier op zoek te gaan naar tweedehands pareltjes voor in haar huis en (goed gevulde) kledingkast. Laura houdt ervan om te experimenteren in de keuken. Ze leert steeds meer over vegetarische opties en merkt dat vlees toch niet zo nodig is als ze dacht. Naast haar passies voor design en koken, doet ze aan yoga en leest ze graag. Daarnaast volgt ze met veel plezier een kappersopleiding.
Green Food Lab groeit en bloeit!
Klik op het plus-icoontje om de details te bekijken
WERKSTUDENT WEEK ZONDER VLEES BELGIË
Wil jij de unieke kans hebben om bij te dragen aan de organisatie van de eerste Week Zonder Vlees in België? Wil je aan de wieg staan van wat in Nederland de allergrootste vega(n) gedragsveranderingscampagne is? Ga je een uitdaging niet uit de weg en ben je klaar om je handen uit de mouwen te steken? Heb jij een goede kennis van zowel het Nederlands als het Frans? Dan is Green Food Lab op zoek naar jou!
Wat is de Week Zonder Vlees?
De Week Zonder Vlees is een succesvolle Nederlandse gedragsveranderingscampagne die al sinds 2018 heel Nederland inspireert om vaker plantaardig te eten. Als onderdeel van de European Green Deal wordt de campagne vanaf dit najaar in de rest van Europa uitgerold. Daarbij is België als eerste aan de beurt! Doel van de campagne is om zoveel mogelijk Belgen in Vlaanderen én Wallonië bewust te maken van de positieve impact van minder vlees eten op het klimaat, en hen laten ervaren hoe lekker en makkelijk het eigenlijk is. Meer informatie vind je op www.weekzondervlees.be.
Wie zoeken wij?
Wij zijn op zoek naar een enthousiaste communicatie/journalistiek student met interesse in plantaardige voeding en duurzaamheid. Je werkt in een energieke organisatie met 20 collega’s, waarvan er 2 intensief meewerken aan de campagne. Je gaat dus heel veel van hen leren! Het betreft een hybride positie, waarbij het in overleg mogelijk is om veel thuis te werken, maar we het ook leuk vinden om je minimaal één keer per maand op ons kantoor in Amsterdam te zien. Je hebt affiniteit met duurzame voeding, communicatie en (social) media. Je werkt nauwkeurig en schrijft en spreekt foutloos Nederlands én Frans. Ervaring met WordPress en Facebook Business Manager is een pré. Je bent gemotiveerd om voor een succesvolle non-profit campagne te werken, bent stressbestendig en organisatorisch sterk, en vindt het leuk om je handen flink uit de mouwen te steken.
Wat ga je doen?
Als werkstudent Week Zonder Vlees ga je helpen bij het opzetten van de eerste Week Zonder Vlees campagne in België die naar verwachting in oktober 2023 zal plaatsvinden. Denk hierbij aan het vullen van de website met content voor al onze partners, het lokaliseren van Nederlandse teksten voor de Belgische markt, het meedenken en meeschrijven aan de inhoud van het magazine, het bedenken van social media posts, het schrijven van nieuwsbrieven en het contact leggen met consumenten en organisaties in België om de campagne te ondersteunen. En dat alles in twee talen! Je bent onze lokale ogen en oren in de Belgische markt, en helpt ons om deze campagne die al zes jaar in Nederland enorm succesvol is naar België te vertalen, zowel voor Vlaanderen als Wallonië.
Wij bieden:
– Parttime meewerkstage voor 2-3 dagen per week met focus op tekstschrijven en communicatie (tweetalig: Nederlands én Frans)
– Periode: begin juli tot eind oktober 2023 (4 maanden)
– De mogelijkheid om thuis te werken, of vanuit ons prachtige kantoor in Amsterdam
– Een vergoeding van €12,50 per uur (o.b.v. 16-24 uur per week) en reiskosten
– Een gezellig team met duurzame communicatieprofessionals en foodspecialisten
– Op kantoor een dagelijkse teamlunch, goede koffie én iedere maand een Gin-Tonic borrel!
Interesse?
Ben jij een organisatorisch sterke student met een achtergrond in communicatie/journalistiek en een goede kennis van het Nederlands en het Frans? Ben je enthousiast om voor de Week Zonder Vlees aan de slag te gaan en écht impact te maken? Mail dan vóór 15 juni je CV en motivatie naar: floor.severens@greenfoodlab.nl
PROJECT & COMMUNICATIE MANAGER
Hou jij ervan om in een dynamische omgeving te werken en elke dag iets anders te doen? Krijg je er energie van veel verschillende communicatieprojecten tot een goed einde te brengen? Heb je altijd overzicht en structuur en ben je in staat om alle ballen hoog te houden zonder de prioriteiten uit het oog te verliezen? Heb je een grote liefde voor vega(n) eten en duurzaamheid? Dan is Green Food Lab op zoek naar jou!
Functie: Project & Communicatie Manager
Wij zoeken een Project & Communicatie Manager die ieder communicatieproject van A tot Z oppakt en tot een goed einde weet te brengen. Ben jij degene die ons groeiende bureau komt versterken?
Dat wil zeggen dat je:
– Verantwoordelijk bent voor verschillende communicatieprojecten op het gebied van duurzaamheid en food.
– Het eerste aanspreekpunt bent voor klanten en zorgt dat projecten met een goed resultaat worden afgerond.
– De leiding neemt en het team aanstuurt dat op het project werkt. Dit betekent dat je inhoudelijk sturing geeft en voor sommige vraagstukken ook inhoudelijk meewerkt op een project of klant.
– Je overzicht houdt over de budgetten en planning van de projecten waar je verantwoordelijk voor bent.
Wie zoeken wij?
Wij zijn op zoek naar een communicatieprofessional met minimaal 4 jaar werkervaring en goede projectmanagementskills. Je hebt een brede achtergrond in externe communicatie en projectmanagement. Ervaring in PR is een pré. Wij vragen om iemand die zelfstandig meerdere projecten tegelijk kan uitvoeren en het overzicht kan bewaren. Projecten zijn soms kortlopende projecten van een paar weken of maand, maar deze projecten worden afgewisseld met langlopende projecten van een aantal maanden of een jaar. Je vindt het leuk om met een team samen te werken en je skills over te dragen aan jongere collega’s. Je hebt ervaring en affiniteit met food en duurzaamheid.
Pas jij helemaal in ons plaatje?
Hoe meer onderdelen je van deze checklist afvinkt, hoe beter je bij ons past!
– Ervaren project- en accountmanager met strategisch en financieel inzicht
– Efficiënte en gestructureerde werker die zelfstandig projecten oppakt
– Minimaal 4 jaar werkervaring op het gebied van externe communicatie, ervaring in PR is een pré.
– Uitstekende communicatieve- en schrijfvaardigheden (NL en ENG)
– Goede samenwerkingsskills en affiniteit om vaardigheden aan meer junior collega’s over te brengen.
– Energieke, stressbestendige, flexibele aanpakker, die niet voor één gat te vangen is en oplossingsgericht denkt.
– Bureau-ervaring is een grote pré.
– Je hebt een passie om meer plantaardig het nieuwe normaal te maken.
– Woonachtig in omgeving Amsterdam
– In het bezit van een rijbewijs
Hoe ziet je werkweek eruit?
Je werkt vanuit ons kantoor in hartje Amsterdam, op de Entrepotdok vlakbij Artis. Daar werk je samen met een jong team van like-minded communicatieprofessionals en food specialisten. Je werkt voor onze eigen projecten (o.a. Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel) en voor onze klanten, dit zijn voornamelijk merken die bezig zijn te verduurzamen en vergroenen. De werkdagen zijn dynamisch en afwisselend, dus je dag kan er soms compleet anders uitzien dan je ’s ochtends denkt maar we vergeten nooit om te lachen én goed te eten!
Wij bieden:
– Startdatum: in overleg, voorjaar 2023
– 12 maanden contract met uitzicht op verlenging
– Minimaal 32 uur per week (drie dagen per week op kantoor)
– €3500,- tot €4000,- bruto per maand (afhankelijk van ervaring en competenties)
– 25 vakantiedagen per jaar
– Salaris is inclusief vakantiegeld, exclusief reiskostenvergoeding
– Er is geen pensioenregeling
– Dagelijkse teamlunch, goede koffie en borrels
– Jaarlijks teamuitje met overnachting en onvergetelijk kerstfeest
Interesse?
Herken jij je in dit plaatje? Gaat je hart sneller kloppen van deze vacature en kan je niet wachten om aan de slag te gaan? Mail dan je CV en motivatie naar: info@greenfoodlab.nl
Stagiair Copy & Content
Houd jij van schrijven en volg je media en magazines op het gebied van voeding en duurzaamheid op de voet? Lijkt het je geweldig om mee te schrijven aan uitdagende projecten, zoals artikelen voor de pers en (online) magazines? Dan is Green Food Lab op zoek naar jou! Wij zoeken een stagiair die ons kan ondersteunen bij het schrijven van copy en content met duurzame voeding als hoofdonderwerp.
Wie zoeken wij?
Wij zijn op zoek naar een enthousiaste universitaire student in communicatie of tekstschrijven, met interesse in plantaardige voeding en duurzaamheid. Je werkt in een jong team met 25 collega’s vanuit ons kantoor in Amsterdam, gelegen naast Artis. Je hebt een passie voor schrijven en interesse in communicatie en social media. Je bent in staat in korte tijd een onderwerp te onderzoeken, informatie te verzamelen, kritisch te selecteren en de hoofdgedachte te vangen in een artikel. Je werkt zeer nauwkeurig en schrijft foutloos Nederlands en Engels.
Wat ga je doen?
Als Copy & Content Stagiair ga je aan de slag met het schrijven van inhoudelijke teksten, geschikt voor (online) magazines, nieuwsbrieven en persberichten voor klanten en eigen initiatieven. Vervolgens ga je diverse content, zoals recepten en artikelen, redigeren en klaarzetten voor publicatie in o.a. WordPress. Ook help je bij het opzetten van campagnes en influencersamenwerkingen, waarvoor je tijdens de voorbereiding influencers selecteert en benadert. Tijdens de campagneperiode onderhoud je het contact en monitor je de resultaten en na afloop maak je hiervan een mooie rapportage voor de klant. Verder ondersteun je het team met jouw tekstvaardigheid en scherpe oog voor taal. Daarnaast krijg je de mogelijkheid om bij andere teams mee te kijken. Zo kan het zomaar zijn dat je een keer de handen uit de mouwen steekt om te helpen in de keuken, op social op zoek gaat naar influencers of meehelpt met het inpakken van perspakketten.
Wij bieden:
– Fulltime meewerkstage met focus op copy en content
– De mogelijkheid om mee te kijken bij de andere pilaren in het bedrijf
– Periode: 2-3 maanden in de zomer of 5-6 maanden met start in februari of september
– Minimaal 32 uur, desgewenst twee thuiswerkdagen bij 40 uur
– Stagevergoeding van €450 euro per maand (o.b.v. 40 uur per week)
– Een gezellig team met communicatieprofessionals en foodspecialisten
– Dagelijkse teamlunch, goede koffie én iedere maand een Gin-Tonic borrel
Interesse?
Ben jij een ondernemende, outgoing student met een achtergrond op het gebied van communicatie en/of tekst en een CV dat blijk geeft van een gezonde werklust en relevante nevenactiviteiten? Ben je enthousiast om in ons team aan de slag te gaan? Mail dan je CV en motivatie naar: lieske@greenfoodlab.nl.
Stagiair FOOD CONTENT
Ben je een actieve volger van foodblogs en food influencers op het gebied van voeding en duurzaamheid? Vind je het leuk om social media bij te houden, blogs te schrijven en heb je een foutloze, vlotte pen? Dan is Green Food Lab op zoek naar jou! Wij zoeken een stagiair die ons kan ondersteunen bij veelzijdige taken voor het blog De Hippe Vegetariër, het grootste vegetarische platform van Nederland.
Wie zoeken wij?
Wij zijn op zoek naar een gemotiveerde, zelfstandige communicatie- of journalistiekstudent met een talent voor (creatief) schrijven, een vlotte pen en foutloze Nederlandse spelling en grammatica. Je werkt in een jong team met 25 collega’s vanuit ons kantoor in Amsterdam, gelegen naast Artis. Je bent in staat in korte tijd een onderwerp te onderzoeken, informatie te verzamelen, kritisch te selecteren en de hoofdgedachte te vangen in een artikel. Ook heb je ervaring met het schrijven van creatieve social copy en ben je op de hoogte van de laatste socialmedia-trends. Ervaring met het inplannen van blogs via WordPress en het opnemen en editen van video’s voor Instagram Reels en TikTok is een pre.
Wat ga je doen?
Als Food Content Stagiair ondersteun je het blog De Hippe Vegetariër door het schrijven van artikelen en creatieve copy voor diverse socialmedia-kanalen. Je bent dagelijks bezig met het schrijven van artikelen voor op dehippevegetarier.nl. Denk hierbij aan inhoudelijke artikelen, maar ook kookboek-, product- en restaurantreviews. Daarnaast schrijf je korte captions voor o.a. Facebook, Instagram en Pinterest. Ook maak je smakelijke receptvideo’s en haak je in op de laatste TikTok-trends. Bij de stage horen ook redactionele taken zoals contact met uitgeverijen en gastbloggers, het dagelijks bijhouden van social media en het beantwoorden van e-mails en lezersvragen. In deze stage leer je veel over socialmedia-management en het werken op een online redactie. Daarnaast krijg je de mogelijkheid om bij andere teams mee te kijken. Zo kan het zomaar zijn dat je een keer de handen uit de mouwen steekt om te helpen in de keuken, op social op zoek gaat naar influencers of meehelpt bij het inpakken van perspakketten.
Wij bieden:
– Fulltime meewerkstage op de redactie van De Hippe Vegetariër (onderdeel van communicatiebureau Green Food Lab)
– De mogelijkheid om mee te kijken bij de andere pilaren in het bedrijf
– Periode: 2-3 maanden in de zomer of 5-6 maanden, met start in februari of september
– Minimaal 32 uur, desgewenst één thuiswerkdag
– Stagevergoeding van €450 euro per maand (o.b.v. 40 uur per week)
– Een gezellig team met communicatieprofessionals en foodspecialisten
– Dagelijkse teamlunch, goede koffie én iedere maand een Gin-Tonic borrel
– Het bezoeken van de leukste events en restaurants en ander ‘field research’
Interesse?
Ben jij een ondernemende, outgoing student met een achtergrond op het gebied van schrijven en een CV dat blijkt van een gezonde werklust en relevante nevenactiviteiten? Kan je niet wachten om aan de slag te gaan voor het blog? Mail dan je CV en motivatie naar: lieske@greenfoodlab.nl.
Stagiair FOOD CREATION
Ben jij een echte (vegetarische) kookliefhebber die graag in de keuken staat om nieuwe recepten en smaakcombinaties uit te proberen? Ben je een student op het gebied van voeding? En heb je ervaring met (food)fotografie? Dan is Green Food Lab op zoek naar jou! Wij zoeken een stagiair die ons kan ondersteunen bij het bedenken, koken en fotograferen van nieuwe recepten voor onze klanten en het blog De Hippe Vegetariër.
Wie zoeken wij?
Wij zijn op zoek naar een enthousiaste, zelfstandige voeding & diëtetiek of hotelschool bachelor student met interesse in plantaardige voeding en duurzaamheid. Je werkt in een jong team met 25 collega’s vanuit ons kantoor in Amsterdam, gelegen naast Artis. Je hebt kennis van basissnijtechnieken en -bereidingswijzen en inzicht in voeding, zoals allergieën en voedingswaarden. Ook heb je ervaring met koken, het bedenken van nieuwe recepten en (food)fotografie, bijvoorbeeld op je eigen Instagramprofiel. Je steekt graag je handen uit de mouwen en gaat het betere hak- en snijdwerk niet uit de weg. Ervaring met een professionele fotocamera en nabewerkingsprogramma’s zoals Lightroom of Photoshop is een pre.
Wat ga je doen?
Als Food Creation Stagiair ondersteun je alle receptontwikkeling & fotografieopdrachten voor groene, duurzame foodmerken en het blog De Hippe Vegetariër. Je bent dagelijks bezig met het bedenken, uitwerken en bereiden van gezonde vega(n) recepten. Met jouw kennis over voeding weet je hoe een recept in elkaar steekt, welke smaken bij elkaar passen en hoe je kookt met groenten in de hoofdrol. Tijdens een fotoshoot ben je medeverantwoordelijk voor het opbouwen van de set, de servieskeuze en de foodstyling van de gerechten. Je zorgt ervoor dat alle ingrediënten voor de shoot op tijd in huis zijn en voor last-minute boodschappen spring je nog even op de fiets! Kortom: in deze stageperiode leer je veel op het gebied van receptontwikkeling, koken en foodfotografie. Daarnaast krijg je de mogelijkheid om bij andere teams mee te kijken. Zo kan het zomaar zijn dat je een keer op social op zoek gaat naar influencers, meehelpt met het inpakken van perspakketten of een artikel schrijft voor het foodblog De Hippe Vegetariër.
Wij bieden:
– Fulltime meewerkstage receptontwikkeling en fotografie
– Periode 5-6 maanden, start in februari of september
– Minimaal 32 uur, desgewenst één thuiswerkdag bij 40 uur
– Stagevergoeding van €450 euro per maand (o.b.v. 40 uur per week)
– Een gezellig team met communicatieprofessionals en foodspecialisten
– Dagelijkse teamlunch, goede koffie én iedere maand een Gin-Tonic borrel
– Een plek op de eerste rij voor de nieuwste kookboeken en producten
Interesse?
Ben jij een ondernemende, outgoing student met een achtergrond op het gebied van voeding en een CV dat blijk geeft van een gezonde werklust en relevante nevenactiviteiten? Kan je niet wachten om aan de slag te gaan in de keuken? Mail dan je CV en motivatie naar: kim.vandervliet@greenfoodlab.nl
OPEN SOLLICITATIE
YES! Hét groene en duurzame communicatiebureau van dit moment is op zoek naar jou. Wil jij innovatieve food merken en multinationals helpen om écht impact te maken? Wil je onderdeel zijn van een jong en bruisend team, energie krijgen van je werk en samen een verschil maken? Heb je een grote liefde voor vega(n) eten en duurzaamheid? Dan maken wij graag kennis met jou, ook als we geen openstaande vacatures hebben!
Green Food Lab is een Food Consultancy & Communications Agency met een missie: de route naar meer plantaardig succesvol versnellen. Dit doen we door mensen met de juiste woorden en beelden, op het juiste moment, via de juiste kanalen te raken. We zijn dus van alle markten thuis: van content tot campagnes, van receptontwikkeling tot redactietours en van influencercampagnes tot events. Op onze homepage lees je meer over ons en wat we doen!
Ben je enthousiast geworden over Green Food Lab? Geloof je dat je ons kunt helpen onze missie te bereiken? Is werken bij Green Food Lab jouw droombaan? Stuur dan nu in een open sollicitatie je CV en motivatie naar info@greenfoodlab.nl. We kijken uit naar je mail!
Meer weten of samenwerken?
Wij staan altijd open voor samenwerkingspartners. Wil je overleggen, een kop koffie drinken of eens sparren? Stuur een mail naar info@greenfoodlab.nl
Green Food Lab is trots op

"Don’t wait for a better world.
It is up to you. You may even find the
solution at the end of your fork"