Selecteer een pagina

Ons team. Jouw partner.

Onze gemene deler? Passie, expertise en een missie.

Unieke partner in ‘telling and selling the story of green food’

Anders dan de meeste communicatie & consultancy bureaus is ons bedrijf gegroeid vanuit onze missie. Liefde voor eten, respect voor mens, dier en milieu en een passie voor het communicatievak is wat ons bindt én boeit. We zijn hypergespecialiseerd rondom het onderwerp van meer plantaardig eten en tegelijkertijd breed onderlegd in 360° communicatie. Een combinatie die zowel uniek als krachtig is (gebleken).

Aan ons heb je een jong bureau, dat midden in de millennial doelgroep staat, communicatie anno nu begrijpt en het onderwerp dagelijks lééft. Snel schakelen, korte lijntjes en een pragmatische aanpak is wat ons siert. In ons vind je een unieke partner in deze snelgroeiende wereld van duurzame voeding. Graag stellen we het team aan je voor!

KIM ZOON

Managing Director

 

Kim is vanaf dag één bij Green Food Lab betrokken en kent het bureau door en door. Ze heeft affiniteit met duurzame voeding en is daarom altijd bezig met de nieuwste trends en ontwikkelingen op dat gebied. Na haar Research Master Communicatie aan de UvA, heeft Kim zich bij internationaal communicatiebureau OPRG (voormalig: Ketchum) ontwikkeld en zich de ins en outs van de communicatiesector eigen gemaakt. Tijdens haar jaren in de bureauwereld heeft Kim diverse facetten van het communicatievak gezien, van het uitwerken van creatieve communicatiestrategieën tot het aanscherpen van merkpositioneringen. Als Managing Director draagt Kim bij Green Food Lab de dagelijkse verantwoordelijkheid voor het bureau. Met haar organisatorische kwaliteiten en inhoudelijke know-how, zorgt Kim ervoor dat Green Food Lab dé go-to partner is als het gaat om communicatie in de snel veranderende duurzame foodsector.

ISABEL BOERDAM

Founder

 

Isabel is vegetariër sinds haar negende. In 2013 tijdens haar master Tekst en Communicatie (UvA) startte ze haar blog Dehippevegetarier.nl dat inmiddels is uitgegroeid tot het grootste vegetarische platform van Nederland. Na haar master ging Isabel als consultant aan de slag bij internationaal communicatiebureau Ketchum (nu OPRG), waar ze al snel de foodspecialist werd. Ondertussen groeide haar blog en leidde in 2016 tot haar gelijknamige boek De Hippe Vegetariër. In 2018 lanceerde Isabel de succesvolle eerste editie van de Nationale Week Zonder Vlees in Nederland, waarmee ze in de Food100 terecht kwam als Gamechanger onder de 30 jaar en benoemd tot CommunicatieTalent van het jaar 2018. Dit heeft er mede voor gezorgd dat Isabel de Nederlandse autoriteit is op het gebied van vegetarische voeding en van haar passie haar werk heeft kunnen maken. Inmiddels doet ze dit niet meer alleen, maar samen met een team van gepassioneerde foodies en communicatiespecialisten.

JODY VERMEIJ

Client Director

 

Jody heeft een grote liefde voor koken, eten én volleybal. Na haar master Persuasive Communications aan de UvA heeft Jody veel werkervaring opgedaan in de wereld van communicatie, marketing en reclame. Na een uitdagende periode bij een start-up koos Jody voor de bureauwereld bij internationaal communicatiebureau OPRG. Hier heeft ze de fijne kneepjes van het communicatievak geleerd en voor een breed palet aan klanten gewerkt. Jody maakt steeds bewuster haar eetkeuzes – zo kan ze als geen ander een fantastische vegetarische barbecue hosten. Bij Green Food Lab zorgt ze er als Client Director voor dat onze klanten verrast worden door onze frisse kijk, creatieve ideeën en goede resultaten.

FLOOR VAN DEN ELSHOUT

Creative Strategy Director

 

Floor besloot na acht jaar in de creative industry te hebben gewerkt om het roer om te gooien. Als creatief strateeg werkte ze mee aan (global) campagnes voor diverse lifestylemerken, maar ze miste zingeving. Bij Green Food Lab kan zij haar talent inzetten om de wereld een klein beetje mooier te maken. In haar rol als Creative Strategy Director komen haar persoonlijke missie, een duurzame levensstijl en haar professionele skills perfect samen. Ze weet merkstrategieën tot leven te brengen en te vertalen naar krachtige en creatieve 360-graden concepten. Out-of-the-box én effectief, voor minder doet ze het niet. Komt haar gezicht je bekend voor? Je hebt haar misschien wel eens voorbij zien scheuren op haar bakfiets. Hier rijdt ze elke dag mee naar kantoor en racet ze in het weekend mee door Amsterdam met haar kids Mies en Koos en vrolijke viervoeter Karel.

LIESKE VAN DER WAALS

Food Content & Creation Lead

 

Lieske is een foodie in hart en nieren. Tijdens haar hotelschoolopleiding specialiseerde ze zich op culinair gebied en ontdekte ze haar passie voor receptontwikkeling en fotografie. Dit gecombineerd met haar affiniteit voor bloggen en social media, maakt Lieske al sinds 2015 een onmisbare schakel in het team van Green Food Lab. Lieske is hoofdverantwoordelijk voor de Food Content & Creation tak en het blog De Hippe Vegetariër. Bij Green Food Lab stuurt Lieske een team van foodies aan die wekelijks in de keuken staan voor nieuwe recepturen en smakelijke foodfotografie. Daarnaast zit Lieske wekelijks in de schoolbanken om meer te leren over gezonde en duurzame voeding. Deze allround foodie ondersteunt zo vele projecten met haar culinaire fantasie en kennis in de keuken.

MARGOT VAN HOUT

Strategy & Communications Lead

 

Margot begon na haar studie Internationale Communicatie & Media (HU) als consultant bij Internationaal PR bureau OPRG. Hier heeft ze zich ontwikkeld tot allround communicatieprofessional waarbij ze voornamelijk (corporate) PR & communicatie, social media en crisismanagement bedreef voor een breed scala aan merken in verschillende industrieën. Na 4,5 jaar wilde Margot haar innerlijke foodie meer prikkelen en maakte daarom de stap naar Lidl. Als adviseur PR & Externe Communicatie mocht ze zich naast food ook storten op alle duurzaamheidscommunicatie van de supermarkt. Met duurzaamheid was ze in haar vrije tijd al veel bezig maar bij Lidl ontdekte ze hier een echte passie voor. Vol overtuiging stapte ze daarom over naar Green Food Lab als Strategy & Communications Lead. Margot kan uren in de keuken staan waar ze naast koken ook bakt en fermenteert. 

AMBER VAN GELUK

Media & Activation Lead

 

Amber begon haar carrière bij Philips als PR & influencer manager. Bij het bedrijf zette ze voor een veelzijdig portfolio aan consumentenproducten zowel de PR-plannen als de branded content en influencersamenwerkingen op. Na zes jaar bij Philips maakte ze de overstap naar de bureaukant. Met haar passie voor het bedenken en opzetten van creatieve PR-plannen en samenwerkingen met media en influencers, kan ze bij Green Food Lab haar creativiteit de vrije loop laten en een bijdrage leveren aan de missie om meer plantaardig het nieuwe normaal te maken. Amber is dol op citytrips en daar op zoek te gaan naar de nieuwste restaurants en gerechten. Daarnaast is ze graag in haar mooie woonplaats Haarlem, waar ze het heerlijk vindt om in de duinen te struinen en naar het strand te gaan.

LAURA VAN DE MERWE

Client Development Manager

 

Laura heeft een passie voor eten, drinken en gezelligheid. Ze gaat voedselverspilling graag tegen en is creatief met de inhoud van haar koelkast. Ze heeft een grote affiniteit met duurzame producten, lekker snuffelen in kringloopwinkels is dan ook favoriet. In haar vrije tijd struint ze graag door Amsterdam op zoek naar onontdekte (food) hotspots. Na haar master in Groningen heeft ze jaren als marketeer gewerkt in de FMCG-branche. Hier ontwikkelde ze een voorliefde voor storytelling en sales. Dit heeft ze verder ontwikkeld in de mediawereld. Bij Green Food Lab is Laura de aangewezen persoon voor een kopje koffie om samenwerkingsmogelijkheden te bespreken.

LOTTE KUIJSTERS

Media & Influencer Manager

 

Lotte is een analytische creatieveling die je wakker kunt maken voor falafel met naan. Eten is niet alleen haar grootste hobby, maar ook datgene wat haar blij maakt in een werkomgeving. Tijdens haar studie Lifestyle (Trendresearch & Concept Creation) dook zij dan ook de Food-sector in om allerhande voedselvraagstukken te onderzoeken. Zo deed zij voor True Price bijvoorbeeld onderzoek naar het voedselsysteem in 2050 en onderzocht zij voor projectbureau Food Embassy de relatie tussen eten en identiteit. Zo is Lotte in staat om op verrassende wijze de tijdsgeest en consumentengedrag te vertalen naar inspirerende content en concepten. Deze kwaliteiten zet zij in bij twee grote passies: het creëren van eigentijdse, herkenbare social media content, en het opzetten influencercampagnes om samen mooie content te genereren. Tot slot is Lotte met haar grote liefde voor startups programmamanager van het Food Startups Communications Lab.

INGEBORG PRINS

Project Manager

 

Ingeborg heeft een grenzeloze liefde voor gezondheid. Van gezonde voeding, sport tot meditatie; alles wat effect heeft op een gelukkig en duurzaam leven wekt haar interesse. Ze houdt enorm van eten en koken en probeert daar altijd een gezonde twist aan te geven. Tijdens haar zoektocht naar het ultieme eetpatroon belandde ze op het plant-based pad en daar komt ze niet meer vanaf! Ieder nieuw project bij Green Food Lab is een stapje dichterbij haar droom om de wereld een beetje groener en gezonder te maken. Niet op een saaie of belerende manier, maar vol energie en enthousiasme. Ook in haar vrije tijd gaat Ingeborg geen uitdaging uit de weg. Zo stapt ze maandelijks vrijwillig in een ijsbad en is ze veel bezig met persoonlijke ontwikkeling. Door haar achtergrond in de hotellerie en community management bezit ze naast haar copy en content skills ook talent voor communicatie en het onderhouden van klantrelaties – kortom écht Green Food Lab DNA!

MARIAM SUGIJANTO

PR & Activation Manager

 

Mariams hart gaat sneller kloppen van vegetarisch eten én communicatie, dus als PR & Activation Manager bij Green Food Lab zit ze helemaal op haar plek. Haar studietijd in Groningen rondde ze af met de master Communicatie, waarbij ze de focus legde op de invloed van gekleurde journalistiek op groepen in de samenleving. Na 23 jaar in het hoge Noorden te hebben vertoefd, werd het na haar studie tijd om haar vleugels uit te slaan en naar het bruisende Amsterdam te trekken. Bij strategisch communicatiebureau Hill+Knowlton Strategies leerde ze vervolgens het vak. Na hier ruim 3,5 jaar als communicatieadviseur gewerkt te hebben, ontstond het verlangen om bij Green Food Lab op een maatschappelijke missie te focussen. In haar vrije tijd kan je Mariam vinden op de yogamat, met een gitaar in de hand óf lezend in het park in het zonnetje met haar oppashond.

LAURA POLDERMAN

Strategy & Content Specialist

 

Laura is de grootste dierenvriend van het team en een echte wereldverbeteraar. Van jongs af aan houdt ze zich bezig met dierenwelzijn en misstanden in de voedselindustrie en verdiept ze zich in de effecten van voeding op het klimaat. Ze was lange tijd vegetariër en werd in 2017 veganist. Ze inspireert ook graag andere mensen om (vaker) plantaardig te eten en kwam er door haar studie Media & Cultuur (UvA) achter dat media daar een krachtige tool voor is. Vanuit haar behoefte om bij te dragen aan een betere wereld ging ze in het communicatieteam en als persvoorlichter voor een dierenwelzijnsorganisatie aan de slag en was ze projectleider van de DierenwelzijnsCheck. Bij Green Food Lab zet Laura haar expertise en passie in als Media & Content Specialist. In haar vrije tijd geeft ze graag etentjes op haar woonboot en houdt ze van festivals, (kite)surfen en voetballen.

KIM VAN DEN OORD

Creative Copy & Social Specialist

 

Kim neemt het liefst zo veel mogelijk groen op haar bordje. Van groen eten, tot groen leven. Misschien ben je haar wel eens plasticvissend tegengekomen op de grachten van Amsterdam, of ken je haar uit één van de BuurtBuik-keukens waar ze nog regelmatig kookt met gered voedsel. Maar ook in de onlinewereld is ze geen onbekende. Als social creative werkte ze voor diverse natuurlijke voedings- en gezondheidsmerken mee aan campagnes en schreef ze veel over gezonde, bewuste voeding. Deze kennis en haar onstilbare trek naar smaakmakende content neemt ze mee naar Green Food Lab waar ze de rol van Creative Copy & Social Specialist vervult.

WIEKE VERMEULEN

Media & Influencer Specialist

 

Wieke is met haar master Communication, Health & Life Sciences aan de universiteit in Wageningen natuurlijk dé ultieme Green Food Lab werknemer met haar focus op communicatie, gezondheid én duurzaamheid. Een gouden combinatie, zeker met haar liefde voor voeding die zich uit in Wieke haar aandacht voor voedselverspilling en haar vegetarische levensstijl. Ook probeert ze zo veel mogelijk duurzame en tweedehands kleding te dragen. Verder is ze dol op sporten en series kijken, én volgt alle relevante influencers op de voet. Een duurzame topper in de dop!

ROBIN WALRECHT

Food Creation Specialist

 

Robin is een foodie en feminist met een grote passie voor duurzaamheid. Ze is dol op koken en is altijd op de hoogte van de nieuwste food trends – die ze ook het liefst allemaal zelf uitprobeert! Wanneer ze niet in de keuken staat, geniet ze van kringloop winkelen en probeert ze overal een duurzaam alternatief voor te vinden. Tijdens haar master Communication, Health & Life Sciences heeft ze zich verdiept in hoe mensen motivatie ontwikkelen om duurzaam te eten. Later in haar opleiding ontdekte ze haar liefde voor receptontwikkeling en food fotografie waar ze op creatief gebied haar ei in kwijt kan. In haar werk combineert zij dit met de hoop om de wereld te inspireren vaker plantaardig te eten door het delen van onweerstaanbare recepten.

NINA DE GRAAF

Strategy & Content Junior

 

Nina heeft een grote interesse in duurzame voeding en maatschappelijke thema’s. Koken is een grote hobby, maar daarnaast houdt ze ook van wielrennen en feestjes organiseren. Na haar HBO Voeding & Diëtetiek besloot Nina de master Communicatiewetenschap te gaan volgen. Uit behoefte om meer te leren over duurzaamheidscommunicatie schreef ze haar masterthesis over de koopintentie van vleesvervangers. Met haar achtergrond schrijft Nina er op los voor het communicatieteam en ondersteunt ze het PR-team waar nodig; een echte duizendpoot! Nina hoopt met haar werk meer mensen te kunnen inspireren bewustere voedselkeuzes te maken.

LÉONIE KOKER

Food Creation Junior

 

Léonie houdt van eten, kookt en bakt zich helemaal suf en wil hier alles over weten. Ze verslindt kookboeken, gaat het liefst elke week uiteten en volgt alle culinaire ontwikkelingen op de voet. Verder speelt duurzaamheid een steeds grotere rol in haar leven en ook als het eten betreft is ze hier veel mee bezig. Maar natuurlijk is dit niet het enige wat haar bezighoudt! Ze schrijft graag, sport regelmatig en is in de weekenden niet weg te slaan van het terras. Léonie is afgestudeerd aan de opleiding Media, Informatie en Communicatie aan de Hogeschool van Amsterdam en kwam er hier door stages en bijbanen achter dat haar hart sneller gaat kloppen van alles wat met eten te maken heeft. Daarom zit ze in team Food helemaal op de juiste plek. Hier is ze dagelijks met veel plezier bezig met receptontwikkeling en foodfotografie. De combinatie van haar passie en een flinke dosis motivatie maakt dat ze Green Food Lab een hoop te bieden heeft. O en niet te vergeten: ze brengt ook een gezonde dosis Haagsche nuchterheid met zich mee! 

KARLIJN SWAEN

Food Content Junior

 

Karlijn is een echte foodie. Ze is een sportieve meid met een hart van goud en een groen randje. Ze begon ooit als stagiaire bij Green Food Lab en is nu uitgegroeid tot een vast teamlid als Food Content Junior. Tijdens haar studie Voeding & Diëtetiek heeft Karlijn zich verdiept in gezonde voeding in combinatie met een actieve leefstijl. Hierbij heeft zij ook haar Personal Trainer diploma weten te bemachtigen en kunnen we haar dus zeker een bezige bij noemen. Op de werkvloer is Karlijn altijd druk in de weer met content maken voor de socialmediakanalen en probeert ze zo veel volgers te inspireren met haar kennis over voeding. In haar vrije tijd is Karlijn veel te vinden bij de nieuwste hotspots in Amsterdam om daar inspiratie op te doen die ze dan weer kan gebruiken in haar functie! 

FLOOR SEVERENS

Media & Content Junior

 

Floor is het liefst altijd bezig – van gitaarspelen tot fanatiek sporten en van tekenen tot de nieuwste bordspellen testen; deze busy bee zit eigenlijk nooit stil. Al van kinds af aan staat ze ieder weekend urenlang in de keuken om vrienden en familie te verrassen met de lekkerste (inmiddels plantaardige) gerechten, en vanuit deze passie besloot ze om naar de hotelschool te gaan. Tijdens haar opleiding ging ze zich meer verdiepen in de gezondheids- en duurzaamheidsaspecten van voeding. Sinds dat moment loopt duurzaamheid als rode draad door haar leven en is ze vastbesloten om mensen te inspireren om duurzamere en gezondere keuzes te maken. Na haar master Health Education & Promotion volgde deze kennisjunkie een tweede master in Environment & Resource Management waar ze zich specialiseerde in de transitie naar een duurzaam voedselsysteem. Haar enorme dosis enthousiasme en kennis over consumentengedrag, duurzaamheid en voeding maken haar een match made in heaven met Green Food Lab.

IRIS DE JONG

PR & Influencer Junior

 

Iris wist nog niet waar ze terecht zou komen na haar studie Communicatie aan de Haagse Hogeschool, maar een functie in public relations stond hoog op haar lijstje. Na een leerzame afstudeerperiode bij een start-up met een groene missie, werd duidelijk dat ze graag een bijdrage levert aan een betere wereld. Met die zelfkennis kwam ze terecht bij Green Food Lab. Iris heeft een grote liefde voor eten, wat zich vertaalt in een onverzadigbare maag. Koken is zogezegd een prille liefde. Sinds ze meer in de keuken staat is de interesse in bewuste voedingskeuzes gegroeid. De AVG’tjes waarmee ze is opgegroeid verruilt ze maar al te graag voor gerechten als vegan golden rice. Ze geeft wel toe: er valt nog veel te leren. Die leergierigheid en nieuwsgierigheid neemt ze mee in haar rol als PR & Influencer Junior. Een rol die perfect bij haar past als echte verbinder en bruggenbouwer!

SUZANNE HARLAAR

Food Creation Junior

 

Suzanne ontdekte tijdens haar master Nutrition & Health aan de universiteit in Wageningen haar grote passie voor gezondheid en plantaardige voeding. Toen ze tijdens deze studie lid werd van het Media Committee van de Vegan Student Association ontdekte ze ook het plezier van het maken van online content met informatie over plantaardige voeding en duurzaamheid. Met een voorliefde voor koken en lekker eten en haar kennis over voeding en gezondheid was zij dan ook de perfecte aanvulling in het Food Content & Creation team. Vanuit haar interesse in een gezonde levensstijl duikt ze graag de wetenschappelijke literatuur in om met een kritische blik de meest recente gezondheidsclaims te onderzoeken. Hierover schrijven doet zij maar al te graag! Suzanne is daarnaast een doorgewinterde veganist en daarom staan duurzaamheid, gezondheid en dierenwelzijn al jaren centraal in haar leven. Ze vindt het dan ook fantastisch om bij Green Food Lab zoveel Nederlanders te inspireren om ook vaker voor plantaardig te kiezen!

KIM VAN DER VLIET

Office & Project Support

Kim is altijd al geïnteresseerd geweest in communicatie, marketing, management en merken met een missie. Ze heeft tijdens haar loopbaan verschillende operationele managementfuncties gehad, wat volgens haar de perfecte combinatie is tussen mensen blij maken en dingen tot in de puntjes regelen. Het enthousiasme en de energie van team Green Food Lab is wat haar direct aansprak in het bedrijf, en datzelfde enthousiasme is precies waarom Kim zo goed bij Green Food Lab past. Ze ondersteunt het team met veel plezier bij office & projectzaken, zorgt er graag voor dat alle collega’s het naar hun zin hebben en hun werk optimaal kunnen doen. Kim is altijd in voor een wijntje, koken en op z’n tijd een potje sjoelen. Haar inzet voor het team en de klanten van Green Food Lab is elke dag onmisbaar!

SIEN VAN TOL

Tekstschrijver

 

Sien heeft een passie voor taal en duurzaamheid. Na het afronden van de bachelor Taalwetenschap in Utrecht besloot ze een jaar de kou op te zoeken en te gaan wonen in Oslo, Noorwegen. Tijdens dat jaar ontdekte ze haar interesse in communicatie en tekstschrijven en besloot dan ook terug te keren naar Nederland voor een master. Tijdens de master Tekst en Communicatie (UvA) las ze voor haar teksten veel artikelen op het gebied van duurzaamheid en besloot dat ze daar iets mee wilde doen. Ook in het dagelijks leven is duurzaamheid belangrijk voor Sien. Zo neemt ze zelfs naar Scandinavië liever de bus of trein dan het vliegtuig, en maakte recent de switch van flexitariër naar vegetariër, wat haar makkelijk af gaat als ze denkt aan de dieren en de planeet. Bij Green Food Lab ondersteunt Sien het team met haar tekstvaardigheid en scherpe oog voor taal. Vele persberichten en kernboodschappen zijn van haar hand, en er gaat geen tekst de deur uit voordat Sien deze gezien heeft!

LAURA BOLCZEK

Designer

Laura is de steun en toeverlaat van Green Food Lab voor alles wat met design te maken heeft. Ze volgde een opleiding grafisch vormgeving en studeerde daarna grafisch ontwerp aan de kunstacademie in Utrecht. Na 3 jaar bij een ontwerpbureau te hebben gewerkt, kwam ze terecht bij Green Food Lab. Ze draagt hiermee graag haar steentje bij aan een betere wereld omdat ze erin gelooft dat alle kleine beetjes helpen. Zo gaat ze graag naar kringloopwinkels om hier op zoek te gaan naar tweedehands pareltjes voor in haar huis en (goed gevulde) kledingkast. Laura houdt ervan om te experimenteren in de keuken. Ze leert steeds meer over vegetarische opties en merkt dat vlees toch niet zo nodig is als ze dacht. Naast haar passies voor design en koken, doet ze aan yoga en leest ze graag. Daarnaast volgt ze met veel plezier een kappersopleiding.

Green Food Lab groeit en bloeit!

Klik op het plus-icoontje om de details te bekijken

FOOD PR SPECIALIST

Ben jij onze nieuwe collega? Hét groene en duurzame communicatiebureau van dit moment is op zoek naar een Food PR Specialist. Heb je een grote liefde voor vega(n) eten en duurzaamheid? Ben je altijd op de hoogte van het laatste nieuws en nauw in contact met je netwerk binnen de Food & Lifestyle media? Voel jij precies aan hoe je een verhaal moet brengen om het relevant en nieuwswaardig te maken? En heb je altijd zin om de telefoon op te pakken of in de pen te klimmen om het verhaal van onze klanten in de spotlight te zetten? Dan is Green Food Lab op zoek naar jou! 

Functie: Food PR Specialist
Wij zoeken een Food PR Specialist om ons groeiende bureau te versterken bij de vele PR-vraagstukken die er liggen en de public relations tak verder uit te bouwen en te verdiepen.  

Dat wil zeggen dat je:
– Een relatie opbouwt met het reeds bestaande media- & influencernetwerk van Green Food Lab;
– De leiding neemt bij persintroducties, redactietours, persevenementen, perszendingen en influencercampagnes;
– Voor onze klanten de reeds uitgewerkte PR-strategie voor 2022 verder specificeert en uitvoert;
– Voor toekomstige projecten de PR-strategie uitwerkt en meetbaar maakt voor onze klanten;
– Influencercampagnes opzet en begeleidt;
– Het projectmanagement en accountmanagement voor jouw klanten oppakt, inclusief het contact onderhouden met de klant, de planning, afstemming intern en financiën. 

Wie zoeken wij?
Wij zijn op zoek naar een communicatieprofessional met minimaal 2 jaar werkervaring, bij voorkeur bij een communicatiebureau. Wij vragen om iemand met expertise op het gebied van PR en influencers, die bekend is met het Food & Lifestyle medialandschap, en ervaring heeft met project-/accountmanagement. Daarnaast heb je een energieke werkhouding, ben je communicatief vaardig en stressbestendig. Je houdt van aanpakken en hebt affiniteit met voeding en duurzaamheid.  

Pas jij helemaal in ons plaatje?
Hoe meer onderdelen je van deze checklist afvinkt, hoe beter je bij ons past!
– Minimaal 2 jaar werkervaring op het gebied van PR en influencers
– Ervaring met persintroducties, redactietours, persevenementen, perszendingen en influencercampagnes
– Bekend met het Food & Lifestyle medialandschap
– Ervaring met project-/accountmanagement
– Achtergrond in marketing/communicatie en ervaring met communicatie in bredere zin
– Affiniteit met voeding en duurzaamheid
– Energieke, stressbestendige, flexibele aanpakker, die niet voor één gat te vangen is en oplossingsgericht denkt
– Woonachtig in omgeving Amsterdam
– In het bezit van een rijbewijs 

Hoe ziet je werkweek eruit?
Ons kantoor staat in hartje Amsterdam, op de Entrepotdok vlakbij Artis. Daar werk je samen met een team van 30 like-minded communicatieprofessionals en foodspecialisten. Je werkt voor onze eigen projecten (o.a. Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel) en voor onze klanten, dit zijn voornamelijk groene en duurzame food merken. De werkdagen zijn dynamisch en afwisselend, we vergeten nooit om te lachen én goed te eten!

Wij bieden:
– Startdatum: z.s.m. 
– 6 maanden contract met uitzicht op verlenging
– Minimaal 32 uur per week (drie dagen per week op kantoor)
– €3000,- tot €3500,- bruto per maand (op basis van fulltime dienstverband en afhankelijk van ervaring en competenties) + prestatiebonus
– 25 vakantiedagen per jaar
– Salaris is inclusief vakantiegeld, exclusief reiskostenvergoeding
– Er is geen pensioenregeling
– Dagelijkse teamlunch, goede koffie én iedere maand Gin-Tonics
– Jaarlijks teamuitje met overnachting en onvergetelijk kerstfeest 

Interesse?
Herken jij je in dit plaatje en kan je niet wachten om aan de slag te gaan? Mail dan je CV en motivatie naar: kim@greenfoodlab.nl. 

Stagiair Copy & Content

Houd jij van schrijven en volg je media en magazines op het gebied van voeding en duurzaamheid op de voet? Lijkt het je geweldig om mee te schrijven aan uitdagende projecten, zoals artikelen voor de pers en (online) magazines? Dan is Green Food Lab op zoek naar jou! Wij zoeken een stagiair die ons kan ondersteunen bij het schrijven van copy en content met duurzame voeding als hoofdonderwerp. 

Wie zoeken wij? 
Wij zijn op zoek naar een enthousiaste universitaire student in communicatie of tekstschrijven, met interesse in plantaardige voeding en duurzaamheid. Je werkt in een jong team met 25 collega’s vanuit ons kantoor in Amsterdam, gelegen naast Artis. Je hebt een passie voor schrijven en interesse in communicatie en social media. Je bent in staat in korte tijd een onderwerp te onderzoeken, informatie te verzamelen, kritisch te selecteren en de hoofdgedachte te vangen in een artikel. Je werkt zeer nauwkeurig en schrijft foutloos Nederlands en Engels.  

Wat ga je doen? 
Als Copy & Content Stagiair ga je aan de slag met het schrijven van inhoudelijke teksten, geschikt voor (online) magazines, nieuwsbrieven en persberichten voor klanten en eigen initiatieven. Vervolgens ga je diverse content, zoals recepten en artikelen, redigeren en klaarzetten voor publicatie in o.a. WordPress. Ook help je bij het opzetten van campagnes en influencersamenwerkingen, waarvoor je tijdens de voorbereiding influencers selecteert en benadert. Tijdens de campagneperiode onderhoud je het contact en monitor je de resultaten en na afloop maak je hiervan een mooie rapportage voor de klant. Verder ondersteun je het team met jouw tekstvaardigheid en scherpe oog voor taal. Daarnaast krijg je de mogelijkheid om bij andere teams mee te kijken. Zo kan het zomaar zijn dat je een keer de handen uit de mouwen steekt om te helpen in de keuken, op social op zoek gaat naar influencers of meehelpt met het inpakken van perspakketten. 

Wij bieden: 
– Fulltime meewerkstage met focus op copy en content 
– De mogelijkheid om mee te kijken bij de andere pilaren in het bedrijf 
– Periode: 2-3 maanden in de zomer of 5-6 maanden met start in februari of september 
– Minimaal 32 uur, desgewenst twee thuiswerkdagen bij 40 uur 
– Stagevergoeding van €450 euro per maand (o.b.v. 40 uur per week) 
– Een gezellig team met communicatieprofessionals en foodspecialisten 
– Dagelijkse teamlunch, goede koffie én iedere maand een Gin-Tonic borrel 

Interesse? 
Ben jij een ondernemende, outgoing student met een achtergrond op het gebied van communicatie en/of tekst en een CV dat blijk geeft van een gezonde werklust en relevante nevenactiviteiten? Ben je enthousiast om in ons team aan de slag te gaan? Mail dan je CV en motivatie naar: lieske@greenfoodlab.nl 

Stagiair Copy & Social

Houd jij van schrijven en volg jij je favoriete influencers op het gebied van voeding en duurzaamheid op de voet? Lijkt het jou geweldig om mee te schrijven aan creatieve social copy met duurzame voeding als hoofdonderwerp? Dan is Green Food Lab op zoek naar jou! Wij zoeken een stagiair die ons kan ondersteunen bij het managen van verschillende socialmedia-kanalen. 

Wie zoeken wij? 
Wij zijn op zoek naar een enthousiaste student in (online) communicatie, multimediadesign of creative business, die ons kan helpen bij het managen van de social kanalen van ons en onze klanten. Je werkt in een jong team met 25 collega’s vanuit ons kantoor in Amsterdam, gelegen naast Artis. Je hebt interesse in plantaardige voeding en duurzaamheid en bent een creatieve schrijver met vlotte pen. Je werkt zeer nauwkeurig en schrijft foutloos Nederlands en Engels. Ervaring met het opmaken van visuals in Canva of InDesign is een pre.  

Wat ga je doen? 
Als Copy & Social Stagiair ga je aan de slag met het creëren van eigentijdse, herkenbare socialmedia-content voor klanten en onze eigen kanalen. Je schrijft creatieve teksten voor op social, die ook ingezet kunnen worden op websites, blogs of andere platformen. Je zoekt het beeld uit, kiest de recepten en gaat samenwerkingen aan met influencers. Vervolgens plan je de posts in op diverse socialmedia-kanalen (o.a. Facebook, Instagram en Pinterest) en zet je digitale mailings klaar voor publicatie. Ook ben je dagelijks actief op onze social kanalen, waar je de reacties en DM’s beantwoordt en op de hoogte blijft van de laatste trends. In deze stageperiode leer je alle ins en outs van social media kennen. Daarnaast krijg je de mogelijkheid om bij andere teams mee te kijken. Zo kan het zomaar zijn dat je een keer de handen uit de mouwen steekt om te helpen in de keuken, meehelpt bij het inpakken van perspakketten of een artikel schrijft voor het foodblog De Hippe Vegetariër.

Wij bieden: 
– Fulltime meewerkstage met focus op social media en copy 
– De mogelijkheid om mee te kijken bij de andere pilaren in het bedrijf 
– Periode: 2-3 maanden in de zomer of 5-6 maanden met start in februari of september 
– Minimaal 32 uur, desgewenst twee thuiswerkdagen bij 40 uur 
– Stagevergoeding van €450 euro per maand (o.b.v. 40 uur per week) 
– Een gezellig team met communicatieprofessionals en foodspecialisten 
– Dagelijkse teamlunch, goede koffie én iedere maand een Gin-Tonic borrel 

Interesse? 
Ben jij een ondernemende, outgoing student met een achtergrond op het gebied van communicatie en/of tekst en een CV dat blijk geeft van een gezonde werklust en relevante nevenactiviteiten? Ben je enthousiast om in ons team aan de slag te gaan? Mail dan je CV en motivatie naar: lieske@greenfoodlab.nl. 

Stagiair PR & Influencers

Ben jij actief op social media, volg je food bloggers en influencers op de voet en zou je het leuk vinden om actief contact met ze te onderhouden? Vind je het leuk om het team te ondersteunen bij uiteenlopende PR-projecten en ben jij een echte foodie? Dan is Green Food Lab op zoek naar jou! Wij zoeken een stagiair die ons kan ondersteunen bij het contact met food influencers voor onze klanten, en het organiseren van evenementen en introducties van nieuwe producten of merken. 

Wie zoeken wij? 
Wij zijn op zoek naar een enthousiaste communicatiestudent met interesse in plantaardige voeding en duurzaamheid. Je werkt in een jong team met 25 collega’s vanuit ons kantoor in Amsterdam, gelegen naast Artis. Je hebt affiniteit met food, influencers, magazines en social media. Je werkt nauwkeurig en schrijft foutloos Nederlands. Je vindt het leuk om voor een jong, gepassioneerd bedrijf te werken. 

Wat ga je doen? 
Als PR & Influencers Stagiair ga je helpen bij het opzetten van influencercampagnes voor diverse foodmerken om zo de mooiste content te genereren. Denk hierbij aan het zoeken en benaderen van influencers met het verzoek te communiceren over een productlancering of het bijwonen van een pop-up event. Tijdens de campagne onderhoud je contact met de influencers en monitor je de publicaties van de influencers maar ook publicaties die in de media verschijnen. Na afloop van het piekmoment of de activatie verzamel je de resultaten en maak je ze op in een rapportage zodat de klant in één oogopslag kan zien hoe het project gescoord heeft! Ook ben je actief betrokken bij het samenstellen, inpakken en versturen van perspakketten voor media en influencers. Je ondersteunt in diverse activiteiten, van redactietour tot het representeren van een merk op een beurs of festival. Daarnaast krijg je de mogelijkheid om bij andere teams mee te kijken. Zo kan het zomaar zijn dat je een keer meekookt in de keuken, een artikel schrijft voor het foodblog De Hippe Vegetariër of helpt bij het schrijven van creatieve social posts. 

Wij bieden:
– Fulltime meewerkstage met focus op PR en influencers 
– De mogelijkheid om mee te kijken bij de andere pilaren in het bedrijf 
– Periode: 2-3 maanden in de zomer of 5-6 maanden met start in februari of september 
– Minimaal 32 uur, desgewenst twee thuiswerkdagen bij 40 uur 
– Stagevergoeding van €450 euro per maand (o.b.v. 40 uur per week) 
– Een gezellig team met communicatieprofessionals en foodspecialisten 
– Dagelijkse teamlunch, goede koffie én iedere maand een Gin-Tonic borrel 

Interesse? 
Ben jij een ondernemende, outgoing student met een achtergrond in communicatie en een CV dat blijk geeft van een gezonde werklust en relevante nevenactiviteiten? Ben je enthousiast om in ons team aan de slag te gaan? Mail dan je CV en motivatie naar: lieske@greenfoodlab.nl. 

Stagiair FOOD CONTENT

Ben je een actieve volger van foodblogs en food influencers op het gebied van voeding en duurzaamheid? Vind je het leuk om social media bij te houden, blogs te schrijven en heb je een foutloze, vlotte pen? Dan is Green Food Lab op zoek naar jou! Wij zoeken een stagiair die ons kan ondersteunen bij veelzijdige taken voor het blog De Hippe Vegetariër, het grootste vegetarische platform van Nederland. 

Wie zoeken wij?
Wij zijn op zoek naar een gemotiveerde, zelfstandige communicatie- of journalistiekstudent met een talent voor (creatief) schrijven, een vlotte pen en foutloze Nederlandse spelling en grammatica. Je werkt in een jong team met 25 collega’s vanuit ons kantoor in Amsterdam, gelegen naast Artis. Je bent in staat in korte tijd een onderwerp te onderzoeken, informatie te verzamelen, kritisch te selecteren en de hoofdgedachte te vangen in een artikel. Ook heb je ervaring met het schrijven van creatieve social copy en ben je op de hoogte van de laatste socialmedia-trends. Ervaring met het inplannen van blogs via WordPress en het opnemen en editen van video’s voor Instagram Reels en TikTok is een pre.  

Wat ga je doen?
Als Food Content Stagiair ondersteun je het blog De Hippe Vegetariër door het schrijven van artikelen en creatieve copy voor diverse socialmedia-kanalen. Je bent dagelijks bezig met het schrijven van artikelen voor op dehippevegetarier.nl. Denk hierbij aan inhoudelijke artikelen, maar ook kookboek-, product- en restaurantreviews. Daarnaast schrijf je korte captions voor o.a. Facebook, Instagram en Pinterest. Ook maak je smakelijke receptvideo’s en haak je in op de laatste TikTok-trends. Bij de stage horen ook redactionele taken zoals contact met uitgeverijen en gastbloggers, het dagelijks bijhouden van social media en het beantwoorden van e-mails en lezersvragen. In deze stage leer je veel over socialmedia-management en het werken op een online redactie. Daarnaast krijg je de mogelijkheid om bij andere teams mee te kijken. Zo kan het zomaar zijn dat je een keer de handen uit de mouwen steekt om te helpen in de keuken, op social op zoek gaat naar influencers of meehelpt bij het inpakken van perspakketten. 

Wij bieden:
– Fulltime meewerkstage op de redactie van De Hippe Vegetariër (onderdeel van communicatiebureau Green Food Lab)
– De mogelijkheid om mee te kijken bij de andere pilaren in het bedrijf
– Periode: 2-3 maanden in de zomer of 5-6 maanden, met start in februari of september 
– Minimaal 32 uur, desgewenst één thuiswerkdag 
– Stagevergoeding van €450 euro per maand (o.b.v. 40 uur per week)
– Een gezellig team met communicatieprofessionals en foodspecialisten
– Dagelijkse teamlunch, goede koffie én iedere maand een Gin-Tonic borrel
– Het bezoeken van de leukste events en restaurants en ander ‘field research’ 

Interesse?
Ben jij een ondernemende, outgoing student met een achtergrond op het gebied van schrijven en een CV dat blijkt van een gezonde werklust en relevante nevenactiviteiten? Kan je niet wachten om aan de slag te gaan voor het blog? Mail dan je CV en motivatie naar: lieske@greenfoodlab.nl. 

Stagiair FOOD CREATION

Ben jij een echte (vegetarische) kookliefhebber die graag in de keuken staat om nieuwe recepten en smaakcombinaties uit te proberen? Ben je een student op het gebied van voeding? En heb je ervaring met (food)fotografie? Dan is Green Food Lab op zoek naar jou! Wij zoeken een stagiair die ons kan ondersteunen bij het bedenken, koken en fotograferen van nieuwe recepten voor onze klanten en het blog De Hippe Vegetariër.  

Wie zoeken wij? 
Wij zijn op zoek naar een enthousiaste, zelfstandige voeding & diëtetiek of hotelschool bachelor student met interesse in plantaardige voeding en duurzaamheid. Je werkt in een jong team met 25 collega’s vanuit ons kantoor in Amsterdam, gelegen naast Artis. Je hebt kennis van basissnijtechnieken en -bereidingswijzen en inzicht in voeding, zoals allergieën en voedingswaarden. Ook heb je ervaring met koken, het bedenken van nieuwe recepten en (food)fotografie, bijvoorbeeld op je eigen Instagramprofiel. Je steekt graag je handen uit de mouwen en gaat het betere hak- en snijdwerk niet uit de weg. Ervaring met een professionele fotocamera en nabewerkingsprogramma’s zoals Lightroom of Photoshop is een pre.  

Wat ga je doen? 
Als Food Creation Stagiair ondersteun je alle receptontwikkeling & fotografieopdrachten voor groene, duurzame foodmerken en het blog De Hippe Vegetariër. Je bent dagelijks bezig met het bedenken, uitwerken en bereiden van gezonde vega(n) recepten. Met jouw kennis over voeding weet je hoe een recept in elkaar steekt, welke smaken bij elkaar passen en hoe je kookt met groenten in de hoofdrol. Tijdens een fotoshoot ben je medeverantwoordelijk voor het opbouwen van de set, de servieskeuze en de foodstyling van de gerechten. Je zorgt ervoor dat alle ingrediënten voor de shoot op tijd in huis zijn en voor last-minute boodschappen spring je nog even op de fiets! Kortom: in deze stageperiode leer je veel op het gebied van receptontwikkeling, koken en foodfotografie. Daarnaast krijg je de mogelijkheid om bij andere teams mee te kijken. Zo kan het zomaar zijn dat je een keer op social op zoek gaat naar influencers, meehelpt met het inpakken van perspakketten of een artikel schrijft voor het foodblog De Hippe Vegetariër. 

Wij bieden:
– Fulltime meewerkstage receptontwikkeling en fotografie
– Periode 5-6 maanden, start in februari of september
– Minimaal 32 uur, desgewenst één thuiswerkdag bij 40 uur
– Stagevergoeding van €450 euro per maand (o.b.v. 40 uur per week)
– Een gezellig team met communicatieprofessionals en foodspecialisten
– Dagelijkse teamlunch, goede koffie én iedere maand een Gin-Tonic borrel
– Een plek op de eerste rij voor de nieuwste kookboeken en producten

Interesse?
Ben jij een ondernemende, outgoing student met een achtergrond op het gebied van voeding en een CV dat blijk geeft van een gezonde werklust en relevante nevenactiviteiten? Kan je niet wachten om aan de slag te gaan in de keuken? Mail dan je CV en motivatie naar: kim.vandervliet@greenfoodlab.nl

OPEN SOLLICITATIE

YES! Hét groene en duurzame communicatiebureau van dit moment is op zoek naar jou. Wil jij innovatieve food merken en multinationals helpen om écht impact te maken? Wil je onderdeel zijn van een jong en bruisend team, energie krijgen van je werk en samen een verschil maken? Heb je een grote liefde voor vega(n) eten en duurzaamheid? Dan maken wij graag kennis met jou, ook als we geen openstaande vacatures hebben!

Green Food Lab is een Food Consultancy & Communications Agency met een missie: de route naar meer plantaardig succesvol versnellen. Dit doen we door mensen met de juiste woorden en beelden, op het juiste moment, via de juiste kanalen te raken. We zijn dus van alle markten thuis: van content tot campagnes, van receptontwikkeling tot redactietours en van influencercampagnes tot events. Op onze homepage lees je meer over ons en wat we doen!

Ben je enthousiast geworden over Green Food Lab? Geloof je dat je ons kunt helpen onze missie te bereiken? Is werken bij Green Food Lab jouw droombaan? Stuur dan nu in een open sollicitatie je CV en motivatie naar info@greenfoodlab.nl. We kijken uit naar je mail!

Meer weten of samenwerken?

Wij staan altijd open voor samenwerkingspartners. Wil je overleggen, een kop koffie drinken of eens sparren? Stuur een mail naar info@greenfoodlab.nl

Green Food Lab is trots op

"Don’t wait for a better world.
It is up to you. You may even find the
solution at the end of your fork"