+31 (0)6 46 53 53 63 isabel@greenfoodlab.nl
Selecteer een pagina

Vijf pijlers. Eén missie.

Inspiratie, bewustzijn, ervaringen, advies en communicatie
gefocust op meer plantaardig eten.

INSPIRATION

Wij laten de consument zien dat vaker plantaardig eten lekker, leuk en gemakkelijk is, zowel thuis als uit.
Klik voor meer

AWARENESS

Wij maken de consument bewust van de achtergrond en beweegredenen om vaker plantaardig te eten.
Klik voor meer

EXPERIENCE

Wij laten de consument plantaardig eten zien, proeven en beleven. Je weet niet wat je meemaakt. 
Klik voor meer

FOOD CONSULTANCY

Wij helpen bedrijven met het stimuleren van meer plantaardig eten op een aantrekkelijke manier.
Klik voor meer

FOOD RELATIONS

Wij ondersteunen bedrijven om het gesprek aan te gaan met de juiste boodschap en gesprekspartners.
Klik voor meer

ONZE INSPIRATION PROJECTEN

BLOGS | SOCIAL MEDIA CONTENT | VIDEO FORMATS | RECEPTEN | PRESENTATIES | MAGAZINES

Dehippevegetarier.nl (blog)

In september 2013 startte Isabel Dehippevegetarier.nl: een dagelijks Food & Lifestyle blog voor vegetariërs, flexitariërs en levensgenieters. Dit was het allereerste begin van alles wat nu Green Food Lab is. Inmiddels is Dehippevegetarier.nl hét grootste vegetarische platform van Nederland met ruim 125.000 unieke bezoekers per maand en bijna 50K volgers op social media. Je vindt er dagelijks fantastische vegetarische recepten die ook de vleeseter zullen verrassen. We helpen onze lezers op weg in de wondere wereld van groenten, peulvruchten en vleesvervangers, en delen in samenwerking met experts inhoudelijke artikelen over voeding en gezondheid. We helpen jou en onze lezers bewust te kiezen en gezond bourgondisch te genieten! Neem een kijkje op Dehippevegetarier.nl.

Creatieve receptontwikkeling en fotografie

We worden regelmatig gevraagd om creatieve recepten te ontwikkelen en te fotograferen met nieuwe vegetarische producten in de hoofdrol. Dit kunnen recepten zijn voor publicatie op Dehippevegetarier.nl of voor externe doeleinden. Zo vroeg TerraSana ons om recepten te ontwikkelen met hun biologische producten erin, ten behoeve van receptkaarten in alle biologische winkels van Nederland. Voor het blog gingen we onder andere aan de slag voor HAK, Becel, Body & Fit, Flora, Jumbo, Garden Gourmet, Barilla, Bolletje, Tante Fanny, Bimi, Garofalo, TOP Taste, Schär, Bertyn, Vitals, Hellmanns, Just Nuts, EAT ME, Fair Trade Original, Provamel en BioBites.

Inspirerende ambassadeur of presentatrice

Isabel wordt regelmatig door bedrijven ingezet als presentatrice, ambassadeur of influencer wanneer het gaat om gezond, bewust, duurzaam, vegetarisch eten. Zo presenteerde ze een Product Challenge voor BioToday voor het schap van Albert Heijn. Ook was Isabel aanwezig in de pop-up Healthy Drinks Kitchen van Philips op Utrecht Centraal, om alle treinreizigers te inspireren met haar tips voor je dagelijkse portie gezondheid. Het vegetarische merk Garden Gourmet nodigde Isabel en zes collega-bloggers uit om een Veggielicious weekmenu samen te stellen. Jumbo vroeg Isabel om ter ere van hun Veggie Chef collectie een vlog te maken. En samen met MAGGI maakte Isabel een online videoserie met kookfilmpjes voor een Dagje Geen Vlees.

Content creatie voor Vaneigenbodem.nl

De Hippe Vegetariër en Van Eigen Bodem (consumentenplatform, onderdeel van Royal Zon fruit & vegetables), bundelen de krachten om Nederland nu écht aan de groenten te krijgen. Dat we gemiddeld slechts 137 gram per dag eten, in plaats van de aanbevolen 250 gram, snappen we natuurlijk helemaal niets van. Daarom zorgt De Hippe Vegetariër elke week voor non stop groente-inspiratie. Isabel gaat op bezoek bij de telers Van Eigen Bodem om alles uit te vinden over onze groenten, van zaadje tot bord. Ook geven we maandelijks recept-inspiratie, van simpel en snel tot uitgebreid om onze kleurrijke, verrassende en smaakvolle groentekeuken in de schijnwerpers te zetten. Tot slot daagt Isabel de volgers van Van Eigen Bodem maandelijks uit met een speciale Veggie Challenge om het eten van meer groenten leuk en gemakkelijk te maken.

VEGGIE YouTube-kanaal

Wij zagen een gat in de markt: een dedicated vegetarisch YouTube-kanaal dat mensen op praktische en inspirerende manier wegwijs maakt in een vegetarisch of flexitarisch eetpatroon. Daarom richtten we in april 2018 VEGGIE by De Hippe Vegetariër op: hét vegetarische YouTube-kanaal voor vegetariërs, flexitariërs en twijfelende vleeseters. Je vindt hier snelle antwoorden op al jouw veggie vragen. Zie het als de ultieme VEGGIE Encyclopedie! Van 1 minuut recepten tot reportages over de herkomst van groenten, belangrijke veggie voedingsinformatie, portretten van beginnende vegetariërs, chefs aan het woord en veggie foodhacks; je vindt er alles. Abonneer je nu!

Week Zonder Vlees-magazine

Voor de Nationale Week Zonder Vlees ontwikkelden wij het Week Zonder Vlees-magazine, dat alle deelnemers aan de hand moest nemen tijdens hun week zonder vlees. Het werd een iconische uitgave en een ware vega-bijbel gevuld met 88 pagina’s aan inspiratie zonder vlees, waaronder 7 dagmenu’s samengesteld door inspirerende ambassadeurs, 10 vegetarische recepten van topsporters en BN-ers, 70 verschillende soorten groenten, peulvruchten en granen uitgelicht, een rapportage over 4 unieke plantaardige vleesvervangers en tips voor ruim 60 musthaves voor in je keukenkastje en koelkast. Daarnaast voegden we interessante kortingsacties en exclusieve aanbiedingen toe om de Nationale Week Zonder Vlees tot een feestje te maken! Het magazine bekijken? Klik hier.

De Hippe Vegetariër (boek)

Het blog Dehippevegetarier.nl leidde in april 2016 tot een gelijknamig boek: De Hippe Vegetariër, geschreven door Isabel. In het boek, staan stappenplannen voor gemakkelijk en snel vegetarisch koken, vleesvervangers en hippe vegetarische hotspots door heel Nederland centraal. Sinds de verschijning werd het boek lovend besproken door de media en staat het in de Top 10 Vegetarische Kookboeken van Bol.com. Tevens werd het bekroond met een tweede prijs in de jaarlijkse kookboek-wedstrijd van De Vegetariërsbond. De Hippe Vegetariër is inmiddels aan z’n vierde druk toe. Meer weten over het boek? Kijk hier.

ONZE AWARENESS PROJECTEN

BEWUSTWORDING & ACTIVATIE CAMPAGNES | INFORMATIE EN CONFRONTATIE | KEY NOTE SPEAKER

Nationale Week Zonder Vlees campagne

Wat begon als een klein zaadje in ons hoofd, groeide uit tot een plantje en inmiddels tot een jaarlijks terugkerende en succesvolle nationale campagne van formaat: de Nationale Week Zonder Vlees. Het non-profit project waar wij trots op zijn. Sinds de eerste editie in maart 2018, is de Week Zonder Vlees een begrip waar elk jaar meer mensen aan meedoen. Het doel van deze campagne is Nederland op een concrete manier bewust te maken van de positieve impact van minder vlees eten en te laten zien hoe gemakkelijk dit eigenlijk kan zijn. En dit lukt! Stap voor stap brengen we een impactvolle gedragsverandering teweeg. Van de vleesetende deelnemers van 2018 en 2019 eet nu 45% structureel minder vlees dankzij de campagne, zo vertellen zij in een enquête na zes maanden. Daarnaast blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau Blauw dat maar liefst 43% van de Nederlanders (7,5 miljoen mensen) van de Week Zonder Vlees heeft gehoord. De helft van deze groep heeft de intentie om in de toekomst minder vlees te eten. Dit stimuleert ons om elk jaar opnieuw de Nationale Week Zonder Vlees een groter succes te maken dan het jaar ervoor. Wil je meer weten? Kijk hier voor meer informatie en de resultaten van afgelopen editie.

Margarine bewustwordingscampagne

Becel daagde De Hippe Vegetariër de afgelopen maanden uit om op zoek te gaan naar de waarheid over margarine. Hoeveel ‘troep’ zit er nu écht in? Isabel bezocht de fabriek, interviewde experts en ging in discussie met de Nederlandse consument over de waarheid. Onze conclusie tot nu toe? Iedereen moet op z’n brood smeren wat bij hem of haar past. Als jij wilt gaan voor een plantaardige optie die laag in de verzadigde vetten zit, dan is margarine een heel goed alternatief voor bijvoorbeeld roomboter of kokosolie. Van troep is beslist geen sprake. Bekijk hier de uitgebreide video-conclusie van ons margarine onderzoek!

KEY NOTE SPEAKER en interactieve sessies

Regelmatig wordt Isabel gevraagd als key note speaker op congressen of conferenties, of voor het leiden van een interactieve sessie over gezond(er) eten. Zo was Isabel aanwezig op De Nationale Gezondheidsbeurs om alle vragen over vegetarisch en veganistisch eten te beantwoorden. Stond Isabel als één van de drie ‘Foodies of the Future’ op het podium tijdens het Nationaal Food Congres 2017. Verzorgde Isabel voor Sligro in het Zin Inspiratielab een interactieve sessie voor fastfood ondernemers over het verduurzamen van hun snackassortiment. Was Isabel als ‘vegetarische consultant’ aanwezig op de Libelle Zomerweek om honderden dames en een enkele heer kennis te laten maken met de vegetarische producten van Vivera en in gesprek te gaan over minder vlees eten. En gaf Isabel in samenwerking met de MAGGI chef een kookworkshop om vleeseters te laten zien dat een dagje geen vlees lekker en gemakkelijk kan zijn.

ONZE EXPERIENCE PROJECTEN

EVENTS | KOOKWORKSHOPS | FOOD CONCEPTEN | POP-UPS

VEGGIE by De Hippe Vegetariër & Sodexo

Sodexo kwam bij ons met de uitdaging om vegetarisch eten een betere en prominentere plek te geven binnen hun assortiment. Met name vanuit de universiteiten bleek hier veel vraag naar. Na meerdere sessies kwam hier VEGGIE by De Hippe Vegetariër uit. Een vegetarische pop-up, helemaal gestyled in een herkenbare eigen VEGGIE-stijl, die flexibel op universiteiten en bedrijfslocaties geïmplementeerd kan worden. De pop-up uitgifte serveert 30 vega(n) gerechten – van soep tot broodje, snack, salade en warme maaltijd – samengesteld door ons in overleg met de Sodexo chefs. Alle gerechten laten zien wat je allemaal kunt met groenten, granen, peulvruchten en noten als basis. Een VEGGIE feestje! Kijk hier voor een rondleiding door VEGGIE op de Vrije Universiteit in Amsterdam.

Vegetarische kerstbox voor Willem & Drees

Wat stond er bij jou op tafel deze kerst? Maar liefst 1558 Nederlanders genoten eind 2017 van een vegetarisch kerstmenu, bedacht door De Hippe Vegetariër! In opdracht van Willem & Drees lieten we ons inspireren door de verse biologische seizoensproducten van de Nederlandse boeren en ontwikkelden een feestelijk vegetarisch menu waarmee je óók de vleeseters gelukkig maakt. Van een rode bieten carpaccio, tot een paddenstoelencappuccino, een vegetarische wellington met pompoen en tot slot speculoos tiramisu met amaretto en peer. Zo droegen wij ons steentje bij aan een duurzamere kerst! Benieuwd wat we serveerden? Je vindt de recepten hier.

VEGGIE festival Amsterdam

Op 15, 16 en 17 juni 2018 vond het allereerste VEGGIE festival plaats op de NDSM-werf in Amsterdam. Dit is het meest eigentijdse food festival van eigen bodem, opgezet in samenwerking met Green Food Lab. VEGGIE festival gelooft net als wij dat elke dag vlees eten niet meer van deze tijd is. Daarom wilden we de harten veroveren van alle foodlovers met een fantastische VEGGIE food line-up, waar je zelfs doorgewinterde vleeseters voor wakker kunt maken. VEGGIE festival is een initiatief van AME-EVENTS, in samenwerking met De Hippe Vegetariër. Terwijl de organisatie zich bekommerde om de juiste locatie, sfeer en tunes, zorgden wij voor een fantastische foodparade, de juiste partners en dachten mee over de perfecte VEGGIE programmering.

kookworkshops met groenten in de hoofdrol

Verse Oogst, het consumentenplatform van The Greenery, nodigde Green Food Lab uit om een activatie te bedenken rondom hun aanwezigheid op het festival Share a Perfect Day. Samen besloten we dat Isabel iedere dag 6 mini-kookworkshops zou geven met groenten en fruit in de hoofdrol: smoothiebowls, energieballetjes, courgette-spaghetti, gevulde witlofbootjes, groentespreads en bloemkoolcouscous. Zo verzorgden we in 3 dagen, 18 workshops om zeker 500 vrouwen te inspireren om op een makkelijke en leuke manier verse groenten in hun maaltijd te verwerken. Missie geslaagd!

Dagje Geen Vlees productlijn van MAGGI

Samen met MAGGI lanceerden we in oktober 2017 een speciale Dagje Geen Vlees productlijn om flexitarisch eten écht de nieuwe standaard te maken in Nederland. MAGGI verzorgde drie wereldse specerijenmixen en wij ontwikkelden – samen met de MAGGI chef – bijpassende vegetarische recepten: het Mexicaanse groentepannetje, de Indiase linzencurry en de Marokkaanse pompoenstoof. De Dagje Geen Vlees-gerechten zet je binnen 25 minuten op tafel, bevatten 120% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid groenten en zijn superlekker. Deze vegetarische maaltijd- oplossing vind je nu in alle supermarkten en wordt breed gepromoot.

De Vegetarische Restaurantweek

Van 5-11 maart 2018, tijdens de Nationale Week Zonder Vlees, lanceerden wij in samenwerking met de Vegetariërsbond een vernieuwde versie van De Vegetarische Restaurantweek. Want heerlijk vegetarisch eten doe je niet alleen thuis, maar ook uit! De 2018 editie ging van start met een recordaantal restaurants: maar liefst 276 horeca-ondernemers door heel Nederland deden mee, waaronder de filialen van Bagels & Beans en het nieuwe vegetarische concept van FEBO (VEBO). Alle chefs van de deelnemende lunchrooms, cafés en restaurants lieten hun gasten zien, proeven en ervaren hoe fantastisch de groentekeuken kan smaken. In 2019 zal De Vegetarische Restaurantweek opnieuw plaatsvinden.

Concept: Menu van de Toekomst

Voor de Nationale Restaurant Pitch, uitgeschreven door de Horecava, gingen we de uitdaging aan en pitchten ons innovatieve en educatieve F&B concept ‘Menu van de Toekomst’ bij een vakkundige jury. In dit concept beantwoorden we de vraag: “Wat eten we over 25 jaar?” Zijn dat plantaardige eiwitten, zeewieren, insecten, lokale schatten, reststromen of gestandaardiseerde shakes… Ons 6-gangen speeddate menu verraste en gaf een frisse blik op de toekomst, met als boodschap: “kies je eigen weg, maar kies bewust”. Wij schopten het tot de finale, maar wonnen niet. We weten echter zeker dat op de juiste plaats en het juiste moment dit reizende circus Nederland gaat veroveren! Bekijk hier ons gedroomde concept en de menukaart. Wat ons betreft nog steeds de ultieme experience!

ONZE FOOD CONSULTANCY PROJECTEN

RECEPT & PRODUCTONTWIKKELING | PRODUCT, CONCEPT & INNOVATIE ADVIES | TREND & IDEATION SESSIES

Voor productontwikkeling op schaal tot product in het schap werken wij samen met Dennis van Firma Vier. Dennis helpt Green Food Lab om de ideeën en concepten uit onze keuken te vertalen naar schapwaardige innovaties.

bidfood: vega shop voor horecaondernemers

Meer plantaardig eten doe je niet alleen thuis, maar ook uit. Horecaondernemers worden steeds meer geconfronteerd met de vraag naar meer vegetarische en plantaardige gerechten. Maar hoe speel je daar nu creatief op in? Welke producten moet je kiezen? Wat zijn de do’s en don’ts? Samen met horecagroothandel Bidfood gingen wij aan de slag om een vegetarische shop te creeëren waar informatie en inspiratie elkaar ontmoeten. Wij stelden het vegetarische en veganistische assortiment samen en ontwikkelden praktische en inspirerende tekst- en videocontent om de ondernemers te inspireren. Zo wordt de webshop van een groothandel opeens een handvat om plantaardig eten een plek te geven op de menukaart en de gasten hiermee te verrassen. Benieuwd naar de webshop? Kijk hier.

Vroegop: Receptontwikkeling groentemixen

Hoe blijf je je als groentesnijderij vernieuwen? Hoe voeg je waarde toe aan het assortiment van je klanten? Samen met de snijderij van Vroegop-Windig gaven we antwoord op deze vraag. Minder vlees eten is een trend, maar mensen blijven het ingewikkeld vinden. Toch willen ze wel graag vers en gezond eten. Daarom ontwikkelden we voor Vroegop-Windig twee recepturen voor kant-en-klare groentemixen. Alles vers gesneden in één maaltijdpakket: van de groenten, tot de kokosmelk en de currypasta. In drie stappen en 15 minuten heb je een superverse en smakelijke vega kokos- of linzencurry op tafel. Zo verlaag je pas echt de drempel!

maggi: Flexitarische productinnovatie

Op het MAGGI hoofdkantoor in Singen (Duitsland) begeleidde Isabel een internationale Ideation sessie voor flexitarische en vegetarische productinnovaties voor het ambientschap. Isabel presenteerde de flexitarische, vegetarische en veganistische cijfers, trends en behoeften, en gaf feedback op de productideeën van de acht deelnemende MAGGI markten. Na het succes van deze sessie nodigde MAGGI Nederland ons uit om mee te helpen bij de verdere ontwikkeling van het ‘Dagje Geen Vlees’-concept dat zij op de Nederlandse markt wilden gaan brengen. Dit mondde uit in een co-creatie tussen MAGGI en De Hippe Vegetariër, waarbij we samen een speciale Dagje Geen Vlees productlijn lanceerden om flexitarisch eten de nieuwe standaard te maken in Nederland.

smilde foods: PRODUCTontwikkeling Egg Cupsa

De Product Innovation afdeling van Smilde Foods was bezig een nieuw product te ontwikkelen dat inspeelde op de all-day-breakfast en on-the-go trend, gecombineerd met de groeiende behoefte aan meer eiwitten en minder vlees. Smilde Foods vroeg ons om hun concept van de ‘Egg Cup’ een stap verder te brengen en te concretiseren. Zo gingen we eerst in eigen keuken en daarna op grote schaal in een productiekeuken aan de slag om de perfecte hartige eimuffins te ontwikkelen. Het resultaat was vijf verschillende creaties, allemaal met een eigen stijl, smaak en structuur, maar ook gezond, vegetarisch en geschikt als snack-to-go.

ah to go: productontwikkeling vega egg wrap

Albert Heijn vroeg ons om mee te werken aan een vegetarische innovatie in het AH To Go-schap. Ze wilden ideeën voor een vegetarische productextensie, als aanvulling op het huidige assortiment. Zo ontwikkelden wij het concept voor een Oosterse omeletwrap, passend bij de huidige Egg Wraps. De productiekeuken van Albert Heijn ging aan de slag met onze receptuur, en na een aantal feedbacksessies leidde dit tot een nieuw vegetarisch product in het AH To Go-schap! Een vegetarische eggwrap gado gado naar het recept van De Hippe Vegetariër.

ONZE FOOD RELATIONS PROJECTEN

COMMUNCATIE | PRODUCT & BRAND PR | MESSAGING | POSITIONERING | CSR

Voor grote projecten die buiten onze expertise of scope vallen, werken we graag samen met Omnicom PR Group. Dit internationale fullservice communicatiebureau met een gespecialiseerd F&A team geeft Green Food Lab de slagkracht en flexibiliteit om nooit ‘nee’ te hoeven zeggen.

Garden Gourmet: EU Communications Toolkit

In opdracht van Omnicom PR Group

In de rebranding van het merk ‘Tivall’ naar ‘Garden Gourmet’, vroeg Garden Gourmet aan Omnicom PR Group de basis te leggen voor de communicatiestrategie van het nieuwe merk in heel Europa. Samen met hen bedachten we de European Communications Toolkit. Dit bleek het perfecte middel om een coherent en consistent verhaal te vertellen binnen deze verschillende markten. Het eindresultaat was een communicatie-koffer met daarin de paraplu boodschap, verhaallijnen, kernboodschappen ondersteund door bewijsmateriaal, relevante doelgroepen per markt, tactics, backgrounders, scripts voor potentiële issues en FAQs. Deze communicatie-koffer van Garden Gourmet vormt nu voor alle betrokkenen het uitgangspunt om het merkverhaal te vertellen.

De Smaakspecialist: positioneren als koploper in gezond en bewust eten

Samen met De Smaakspecialist ging Isabel op zoek naar het antwoord op de vraag: “Wat is gezond en bewust eten in 2025?” We selecteerden de belangrijkste stakeholders om deze vraag te beantwoorden: trendwatcher Anneke Ammerlaan, wetenschapper Daan de Wit, producent Gertjan Snippe, voedingsdeskundige Saraï Pannekoek en journalist Makkie Mulder. We bereidden de interviews voor, waarna Isabel op camera in gesprek ging met deze experts om het antwoord te vinden op deze vraag. Kijk & lees hier wat zij hierover te zeggen hadden! In samenwerking met De Smaakspecialist maakten we hier een mini-documentaire van, die gebruikt werd om de eigen gedachte en die van hun volgers te prikkelen en te inspireren, en tijdens een live sessie voor genodigden te presenteren.

Oil & Vinegar: positioneren als olijfolie & azijn autoriteit

Oil & Vinegar is dé Nederlandse autoriteit op het gebied van olie en azijn. Maar weten mensen dat ook? Is Oil & Vinegar top of mind wanneer je aan de beste olijfolie denkt? Nog niet. Daarom gingen wij aan de slag om het Nederlandse medialandschap en het internet stapsgewijs te voeden met de mooiste recepten met olie en azijn als ‘key ingredient’ met Oil & Vinegar als afzender. Zo weten we nu al ruim een jaar online media, print media en influencers te inspireren. Dit doen we door het aanbieden van goede recepturen aansluitend op de trends met prachtige food fotografie én het juiste nieuwshaakje, met indrukwekkende mediacoverage als resultaat. Van Pasen tot Brunch, Picknick, Cocktails en BBQ, Oil & Vinegar heeft de juiste ingrediënten die het verschil maken.

Zespri: Let’s Talk Shit campagne

In opdracht van Omnicom PR Group

Kiwimerk Zespri, een jarenlange klant van Omnicom PR Group, wil Nederland bewust maken van de digestieve gezondheidsvoordelen van de kiwi. Samen bedachten we een campagne: Let’s Talk Shit. Want het blijkt dat 64% van de Nederlanders last heeft van spijsverteringsproblemen, maar de meerderheid durft daar niet over te praten. Om dit taboe te doorbreken en de stoelgang bespreekbaar te maken, schakelden we 10 invloedrijke gezondheidsbloggers in. We vroegen hen openhartig hun eigen spijsverteringsverhaal te delen en hun lezers op te roepen datzelfde te doen. Dit mondde uit in een nationale poepconversatie, waarmee we Zespri op de kaart zetten als waardevolle informatiebron en de kiwi als een effectief hulpmiddel voor een soepele stoelgang. Deze campagne kreeg een finaleplek bij de SABRE Awards!

Mercure Hotels: Around Beer Magazine

In opdracht van Omnicom PR Group

Bier is beleving! Het is hierin waar Mercure Hotels en lokale, ambachtelijke brouwers elkaar gevonden hebben. Mercure Hotels, te vinden door heel Nederland, laat haar gasten graag kennismaken met de smaken van iedere stad door de ogen van zijn bierbrouwers. Om de mooie, bijzondere verhalen achter deze samenwerking tot hun recht te laten komen, ontwikkelde Omnicom PR Group in samenwerking met ons het ‘Around Beer’ huismagazine voor Mercure Hotels. Een prachtige, ingetogen uitgave verspreid door alle hotels in Nederland, met daarin acht verhalen van lokale bierbrouwers gefotografeerd en uitgelicht, én de beste tips voor bierpairing met eten. De verschijning van het magazine werd bekroond met een proeverij van al deze lokale bieren, voor media, influencers en genodigden. Benieuwd naar het magazine? Kijk hier.

Opdrachtgevers

Tja, Isabel en de Smaakspecialist. Een samenwerking met vele gezichten. Van samen met onze communities een productchallenge opzetten tot interviewsessies met foodexperts. Dan weer uit hoofde van de Hippe Vegetarier, dan weer vanuit Isabel als ‘consultant’. Maar allemaal vanuit de gezamenlijke intrinsieke drive om mensen te inspireren en bewust te maken hoe lekker verantwoord eten kan zijn. Zonder de vinger te wijzen en met een realistische kijk op de wereld. Dat is wat ons bindt en de samenwerking succesvol maakt.

Maarten de Leng, Directeur Commercie & Duurzaamheid 
Maarten de Leng, Directeur Commercie & Duurzaamheid

Bij Sodexo werken we graag samen met Isabel. Isabel bruist als persoon zowel in haar communicatie als in haar creativiteit en expertise. We zijn trots op VEGGIE by De Hippe Vegetariër – een vegetarische pop up in onze restaurants – die we samen met Isabel ontwikkeld hebben. Isabel zorgt voor duidelijke voorbereiding en is supergoed bereikbaar, waardoor afstemming soepel verloopt.

Annemiek Mikkers, Marketing Manager Government Benelux 
Annemiek Mikkers, Marketing Manager Government Benelux

Foodblogger en communicatieprofessional? Een betere combinatie is bijna niet mogelijk. Isabel weet haar passie en kennis voor vegetarisch koken op een authentieke, enthousiaste en overtuigende manier over te brengen. Wij hebben met veel plezier samengewerkt met Isabel, waarbij we haar kennis hebben gebruikt bij de productontwikkeling van MAGGI Dagje geen vlees. Daarnaast was Isabel te zien in de verschillende “How To” video’s die we online hebben ingezet op zowel de kanalen van de Hippe Vegetariër als op de social kanalen. Zo was ze ook te zien bij RTL Boulevard waarin ze over onze samenwerking vertelde. Werken met Isabel is alsof je met een naaste collega werkt. Ze is erg betrokken, staat open voor feedback en denkt
proactief mee. Haar enthousiasme werkt aanstekelijk en we werken graag mee aan een wereld met minder
vlees of meer respectvolle vleesconsumptie.

Oi-Yang Man, Brand Manager Nestlé 
Oi-Yang Man, Brand Manager Nestlé

Wij willen via ons platform Vaneigenbodem.nl aan de consument meer vertellen over de mooie, gezonde groenten. De passie en het netwerk van Isabel (de Hippe Vegetariër) sluiten hier naadloos bij aan. Mede door haar enthousiasme en creativiteit levert dit mooie, informatieve en interessante content. Gezamenlijk kunnen wij de groenteconsumptie verder stimuleren en daar worden wij allemaal gezonder van.

Ilona van Osch, Marketing Communicatie Manager Royal Zon 
Ilona van Osch, Marketing Communicatie Manager Royal Zon

Isabel is betrokken geweest bij de lancering van onze eerste volledig vegetarische kerstbox. Een spannende stap voor ons, maar al snel wisten we dat het creëren van de recepten voor deze kerstbox met een gerust hart aan Isabel konden toevertrouwen. Na de eerste briefing, gelijk aan de slag en binnen no-time waren de eerste recepten er. Isabel werkt fijn, communiceert goed en is niet bang om met haar voeten in de klei te staan. Hartelijk dank voor de fijne samenwerking! Tot de volgende!

Huub Grutterink, Marketing Manager 
Huub Grutterink, Marketing Manager

Vanuit mijn functie als Marketing Directeur binnen Nestlé (vegetarische categorie), heb ik een aantal keer Isabel ingeschakeld voor extern advies en inspiratie. Isabel heeft een frisse kijk op trends in food, is credible en kan met haar aanstekelijke enthousiasme en gedrevenheid een goede energie brengen. De combinatie van Isabel als vegetariër en communicatie expert, maken het voor mij erg interessant om met haar samen te werken.

Bram Meijer, Marketing Directeur vegetarische categorie Nestlé 
Bram Meijer, Marketing Directeur vegetarische categorie Nestlé

In korte tijd is er een intensieve samenwerking ontstaan tussen Bidfood en Isabel. Op een zakelijke, maar prettige en constructieve manier werk je samen met Isabel, waarbij de passie voor het onderwerp onmiskenbaar is. Op een natuurlijke wijze ontkracht ze in het eerste gesprek al de vooroordelen die wij deels hadden over de vegetarische keuken, door de vertaalslag te maken naar onze praktijk. Want
hoewel haar achtergrond meer bij de consumentenmarkt ligt, hebben we een goede aansluiting gevonden op de markt voor horecaprofessionals, met een mooie shop op bidfood.nl en rijke content voor foodyard.nl als resultaat. We zijn blij met de manier waarop we met elkaar dit project hebben neergezet, wat voor ons geldt als basis voor een mooie samenwerking in de toekomst.

Wieteke Lankhaar, Online Marketing Manager 
Wieteke Lankhaar, Online Marketing Manager

Isabel schiet niet met hagel. Haar advies en strategie is recht op zijn doel af en dat zorgt niet alleen voor veel vertrouwen waar het haar advies betreft, daarnaast werkt het ook zeer tijd- en kostenefficiënt. Ze is een zeer professionele, representatieve ‘go getter’, die zich gemakkelijk invoelt in een merk en passende PR strategie. Natuurlijk niet in de laatste plaats is ze zelf een van de grootste influencers in Nederland, maar het is duidelijk dat ze haar succes op persoonlijk vlak, de liefde voor het PR vak, niet in de weg laat staan. Eigenlijk is ze een van de best bewaarde geheimen op Nederlands PR vlak, maar dat zal wel niet lang meer duren.

Choly van Grinsven, International Head of Ecom & Marketing 
Choly van Grinsven, International Head of Ecom & Marketing
VEGGIE
Oil Vinegar
Kwekkeboom
De Vegetarische Restaurantweek
Bidfood
OPRG
De Hippe Vegetarier
Garden Gourmet
Sodexo
Nationale Week Zonder Vlees
Van Eigen Bodem
De Smaakspecialist
HAK
Albert Heijn
Bolletje
Maggi
Becel
Philips
Zespri
Fair Trade Original
Flora
Willem & Drees
Vroegop-Windig
VEGGIE Festival

"Don’t wait for a better world.
It is up to you. You may even find the
solution at the end of your fork"