Wij gaan voor het beste resultaat met de meeste impact!

Green Food Lab is gegroeid vanuit onze missie: Feeding the future with stories. Liefde voor eten, respect voor mens, dier en milieu en een passie voor communicatie is wat ons bindt én boeit. We zijn gespecialiseerd op het snijvlak van voeding en duurzaamheid, en tegelijkertijd breed onderlegd in 360° communicatie. Een combinatie die zowel uniek als krachtig is gebleken.

STRATEGIE

Messaging sessie
Merkverhaal
Missie en visie
Focusgroep
Communicatiestrategie
Ideation Sessie

DUURZAAMHEID

Advies sessie
Missie en strategie
Duurzaamheidsverhaal
Risicoanalyse
Crisis Statement
Duurzaamheidsrapport

PR

Persbericht
Interview pitch
Stakeholder mapping
Redactietour
Persevent
Word of Mouth

CONTENT

Online en print
Social Media
Recepten
Foodfotografie
Videografie
Design

ACTIVATIE

Fysieke activatie
Influencer campagne
Beurspresentatie
Out of Home
Sampling
360 graden

Green Food Lab is trots op…

Rapporteren over jouw impact op mens, dier en klimaat betekent dat het tijd is voor visie, strategie en communicatie. Maar wordt er precies verwacht door ESG en CSRD? En hoe communiceer je hier effectief over zonder dat het greenwashing is? In een kickstartprogramma van één dag zetten we de kaders neer voor jouw duurzaamheidsbeleid.

#AirfryBeforeYouBuy deze boodschap vormt de kern van de Philips Airfryer campagne van Versuni. Samen laadden en activeerden wij dit verhaal middels een gigantische Airfryer op Utrecht Centraal Station én een langdurige samenwerking met alle locaties van Stichting BuurtBuik. Zo redden we in 2023 ruim 2.000 kilo groenten en fruit van de verspilling.

Da’s betere koek van Peijnenburg! Wij ondersteunen dit iconische Nederlandse merk bij hun herlancering én de ambitie om tegen 2027 maar liefst 150 miljoen suikerklontjes verminderd te hebben in hun koeken. Een mooi verhaal om te schrijven én ongoing te vertellen aan media, influencers en stakeholders.

Awardwinning KFC campagne ter ere van hun vega(n) primeur: de Chickenless Chickenburger. Het eerste vegetarische KFC restaurant ter wereld was een feit en werd beroemd met behulp van onze communicatie, PR en influencer strategie. Lees meer in het interview met Isabel in de Volkskrant!

Samen met Beyond Meat het concept van de Smash Burger een hype maken in Nederland! Middels fingerlicking content creatie, een spot-on PR influencer en social strategie, een viral Tiktok-video featuring chef Diego met 4.7 miljoen views, en de Beyond Meat foodtruck on tour. SMASH IT!

Sinds 2021 maken wij de Looye Honingtomaten® beroemd als smaakvol en onmisbaar ingrediënt in ieder gerecht. Met een meerjarenstrategie gefocust op verrassende PR content, ongoing influencer samenwerkingen, premium perspakketten en spraak-makende activaties zoals het ‘Dinner in the Sky’!

Met de voedselcampagne ‘Hoe aardig eet jij?’ wil het Wereld Natuur Fonds Nederland bewust maken van de impact van het eigen voedingspatroon op de wereld om ons heen. De receptontwikkeling en fotografie hiervoor was ons op het lijf geschreven! Nu zichtbaar online, op social en out of home.

Vegan pasta bolo iemand? Lef hebben om als pasta-icoon je traditionele bolognese definitief te verruilen door een vegan recept! Julia’s deed het, dus wij zorgden voor de reuring die het verdiende. Met een doeltreffende communicatiemix van PR & Influencers, gingen we los tijdens de Week Zonder Vlees.

Boost je weerstand met Zespri! Wist je dat een kiwi 3 x zoveel vitamine C bevat als een sinaasappel? Komt dat even goed uit in de wintermaanden. Met de ‘Skip je winterdip’ content-campagne vol recepten, vitamine-tips en weetjes van de diëtist hielpen we media, influencers en consumenten aan de kiwi.

Say Cheese, Say Change! Tijdens de Week Zonder Vlees & Zuivel hielpen wij Violife deze boodschap uit te dragen met een online en wetenschappelijk onderbouwde Calculate Your Change-tool. Deze werd geactiveerd met een PR en content campagne én grote tosti-sampling op de Goudse kaasmarkt.

Vegan snacks suf? Niks is minder waar. Dat bewijste BioToday met hun sexy ‘Make Love’-campagne. Wij ontwikkelden hiervoor ware foodporn recepten om je vingers bij af te likken en verrasten journalisten en influencers met een mysterieus pakketje… Snacken was nog nooit zo spannend! 

Onze trots! Van 2018 t/m 2023 was Green Food Lab verantwoordelijk voor de uitrol van de Week Zonder Vlees-campagne in Nederland. Met een bekendheid van 63% en 1 op de 6 Nederlanders die deelnam in 2023, is dit nu een campagne van formaat. Dankzij de Europese Unie gaat de campagne nu naar Europa!

Ken jij jackfruit al? Deze gigantische vrucht groeit aan metershoge junglebomen in India en Sri Lanka. Rootzz of Nature maakt heerlijke vleesvervangers van de jonge jackfruit. Tijd om deze nieuwe ontdekking te proeven dus! Dus dat deden we in een jackfruit pop-up bar in hartje Amsterdam. Rijen dik!

‘Zo kan het ook! Wat kies jij vandaag?’ Zo luidt de slogan voor de eerste landelijke meerjarencampagne van de Green Protein Alliance ter promotie van plantaardige eiwitten. Green Food Lab bedacht concept en strategie, en rolde de campagne 360º uit met Zokanhetook.nu, social, PR, events en OOH.

Op World Food Day startte de campagne ‘Bonduelle Belooft’ met 7 concrete en tastbare beloftes over duurzame landbouw en duurzame voeding. Wij vertaalden dit duurzaamheidsverhaal naar heldere bewoordingen, om het daarna te vertellen aan consumenten, media, influencers en stakeholders.

Le Duc Fine Food maakt veggie snacks die over de hele wereld B2B verkocht worden aan horecaketens. Om deze klanten te inspireren bedenkt, schrijft, fotografeert en ontwerpt Green Food Lab ieder kwartaal een interactief, online inspiratiemagazine. Zie hier de editie ter ere van het 25-jarig bestaan!

Awards Green Food Lab