Selecteer een pagina

Onze klanten zijn onze partners.

Samen versnellen we de route naar meer plantaardig.

Klik op het logo voor een referentie!

De vereniging die Nederlanders de eiwittransitie wil versnellen werkt natuurlijk graag samen met het plantaardigste communicatiebureau van Nederland. De filosofie en werkwijze van Green Food Lab sluiten naadloos aan bij onze missie om Nederlanders te stimuleren meer plantaardige eiwitten te eten. En hoe! Met zokanhetook.nu ontwikkelden we een platform waarmee we inmiddels heel veel Nederlanders bereiken. Onder andere met inspirerende recepten, tips, relevante kennis en actuele content van leden en partners van de vereniging maakt Green Food Lab van #zokanhetook een groot succes. Met veel plezier werken wij met het deskundige, inspirerende en enthousiaste team!
– Jeroen Willemsen & Marianne Karstens, Verenigingsbureau Green Protein Alliance

Becel gelooft in de kracht van plantaardig; net als Green Food Lab! In Green Food Lab hebben wij een partner gevonden die weet wat er speelt in de niche van duurzaam eten én dit vertaalt naar goed matchende recepten en aantrekkelijke PR die past bij de identiteit van Becel. Zo laten we samen zien dat planten de toekomst zijn!
– Alexandra Hartevelt, Brand Manager Becel

In Green Food Lab heb ik een prettige en professionele communicatiepartner gevonden. Samen zetten wij in korte tijd het bedrijf Le Duc op de kaart als innovatieve leverancier van Veggie Appetizers, Filled with Nature. Waar Le Duc al jarenlang actief was in vegetarische snacks, was het bedrijf nauwelijks bekend. Doelstelling was dus het bedrijf op een natuurlijke manier op te laten vallen en mogelijke klanten digitaal te inspireren. Green Food Lab was in dit proces een gemotiveerde, ervaren sparringpartner die een mooi digitaal inspiratiemagazine heeft neergezet voor internationale klanten. Opvallend kenmerk van de dames is de positieve oplossingsgerichte en praktische benadering.
– Jolanda van der Hak, Marketing Manager Le Duc Fine Food B.V.

De samenwerking met Green Food Lab heb ik als super positief ervaren. Green Food Lab heeft ons met veel enthousiasme ondersteund bij het opzetten van de jackfruit pop-up bar, iedereen was positief en had er zin in! Laura hield ons scherp gedurende het hele proces, Nina kwam met goede social ideeën. Tijdens het moment suprême; de opening van de pop-up bar, voelde het echt alsof we één team waren. Al met al voelde de samenwerking met Green Food Lab erg natuurlijk en hebben we gezamenlijk een succesvolle jackfruit pop-up bar geopend!
André Hendriks, mede-eigenaar Rootzz of Nature

De Hippe Vegetariër is het eigen platform van Green Food Lab, in 2013 opgestart door Isabel Boerdam, met inmiddels 350.000+ unieke bezoekers per maand. Klik hier om het platform te bekijken of lees hier meer over samenwerken met De Hippe Vegetariër.

Green Food Lab helpt ons gezinnen te inspireren met Blue Band. Het creatieve team weet als geen ander vrolijke en kleurrijke recepten te ontwikkelen en deze te koppelen aan nieuwsmomenten die voor ons merk relevant zijn. Met als gevolg dat onze recepten, in meerdere (print)magazines werden overgenomen prijkten! Bovendien zijn wij positief verrast door hun unieke aanpak van micro influencersamenwerkingen op Instagram. Vele gezinnen sloegen aan het bakken, wat hartverwarmende en vrolijke posts oplevert. Zo zijn we relevant op de plaatsen waar het toe doet. Ik raad iedereen een samenwerking met dit enthousiaste team aan.
– Gerdien Verboom, Sr. Brand Manager Blue Band

Samen met Green Food Lab heb ik met beperkte middelen een mooi resultaat bereikt voor de introductie van de Kwekkeboom Oven & Airfryer VEGA bitterbal. Met de juiste boodschap, het juiste haakje (1 oktober, Wereld Vegetarismedag) en een geïntegreerde aanpak gefocust op PR, Influencers, display advertising en één gerichte mediasamenwerking, hebben we in korte tijd een grote hoeveelheid buzz gecreëerd rondom deze introductie. Van Algemeen Dagblad tot LINDA Nieuws en uiteraard De Hippe Vegetariër. Dit heeft de rotatie van onze VEGA bitterbal vanaf de start op het juiste niveau gebracht – zo zie je maar wat PR kan doen! Bovendien vind ik Green Food Lab een hele fijne partij om mee samen te werken: het team schakelt snel, heeft een duidelijke visie, groot netwerk en voelt goed aan waar je naartoe wilt. Ik blijf zeker samenwerken met Green Food Lab!
– Arina Abbring, Marketing Manager Kwekkeboom Oven & Airfryer

Green Food Lab is een fijne en betrokken partij die echt meedenkt op welke manier je de beste impact met jouw producten maakt. Ze denken goed na over met welke boodschap je de verschillende doelgroepen bereikt. Dit altijd met het beste resultaat in hun achterhoofd.
– Mathilde van Dijk, Retail marketing communicatie manager YB by Yoghurt Barn

De Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel campagne is het non-profit initiatief van en wordt uitgevoerd door Green Food Lab.

Bij de eerste kennismaking herkende ik mij vanuit mijn rol bij Koninklijke Vezet en als persoon direct in de passie voor voedsel bij Green Food Lab. Vezet streeft ernaar Nederland een beetje gezonder te maken door lekker eten met meer groente en fruit makkelijker te maken, dus de match met de missie van Green Food Lab voelde heel natuurlijk. Steeds meer consumenten worden zich bewust van het effect van hun eetpatroon op hun gezondheid en de wereld en inmiddels eten ze net zo goed met hun mond als hun ‘mind’. Dat betekent dat een nieuw product niet alleen goed moet zijn maar ook goed verteld moet worden aan de personen die het graag willen horen! Green Food Lab maakte daarin haar belofte waar door met de beste boodschap, smaakvolle presentatie en gerichte communicatie een grote groep consumenten te bereiken. Hun persoonlijke aandacht, creativiteit, sterk netwerk en goede organisatie zorgden voor een hele fijne samenwerking, en dat smaakt naar meer!
– Lisette Alders, Marketing Manager Koninklijke Vezet

Voor de Nationale Groente- en Fruitdag 2021 ontwikkelde Green Food Lab de Ga voor Kleur Break, een extra eetmoment om 16:00 uur om groenten en fruit te eten. Met dit concrete en laagdrempelige concept hebben we miljoenen Nederlanders geïnspireerd hun middagdip eruit te snacken met groenten en fruit! Het resultaat was boven verwachting. Green Food Lab is een fijne partij om mee samen te werken met altijd goed onderbouwd advies, duidelijke communicatie en een goede planning.
Robin van Schaik, projectleider Nationale Groente- en Fruitdag 2021 Nationaal Actieplan Groenten en Fruit

Isabel en haar team schiet niet met hagel. Het advies en de strategie van Green Food Lab is recht op zijn doel af en dat zorgt niet alleen voor veel vertrouwen waar het hun advies betreft, daarnaast werkt het ook zeer tijd- en kostenefficiënt. Isabel is een zeer professionele, representatieve ‘go getter’, die zich gemakkelijk invoelt in een merk en passende PR strategie. Natuurlijk niet in de laatste plaats is ze zelf een van de grootste influencers in Nederland, maar het is duidelijk dat ze haar succes op persoonlijk vlak, de liefde voor het PR vak, niet in de weg laat staan. Eigenlijk is Isabel met haar team Green Food Lab één van de best bewaarde geheimen op Nederlands PR vlak, maar dat zal wel niet lang meer duren.
– Choly van Grinsven, International Head of Ecom en Marketing Oil & Vinegar

Green Food Lab…what’s in the name?! Deze naam staat Bonduelle natuurlijk op ons lijf geschreven. Want laat plantaardige voeding nou net datgene zijn waarmee wij de gezondheid van mens en planeet willen verbeteren. Sinds het voorjaar van 2020 werken we intensief samen op meerdere projecten met als hoogtepunt de lancering van ons duurzaamheidsprogramma ‘Bonduelle Belooft’ in Nederland en België. De food en PR kennis van het bureau in combinatie met hun “we can do this” mentaliteit heeft gezorgd voor mooie media-aandacht en hoge bereikcijfers.
– Roel Goudsmits, Sr. Brand Manager Retail Benelux Bonduelle

Bij het team van Green Food Lab barst het van de energie en creativiteit. Op eigenzinnige manier maken zij een passende strategie voor jouw merk. Zij werken doelgericht en gaan voor het beste resultaat.
– Fleur van Ravensteijn, Looye Kwekers

Bij Green Food Lab zet iedereen zich vol passie in voor meer plantaardig, dat merk je meteen. Dit enthousiasme zie je terug in de samenwerking en de manier waarop ze zich inzetten voor het merk. Daarnaast word je ontzorgd en denken ze altijd met je mee. Dat zorgt voor een hele fijne samenwerking!
– Selma Koenen, Senior Brand Manager Nurishh

Ik werk nu al geruime tijd met veel plezier samen met het team van Green Food Lab. Bij Santa Maria willen wij heel Nederland overtuigen dat je met een gevarieerde en kruidige Tex-Mex maaltijd heel gezellig met elkaar aan tafel zit. Reden genoeg om het vaker te eten dus! Samen hebben we een mooi PR plan ontwikkeld om Nederland hiervan bewust te maken. Door middel van een aantal effectieve ideeën en hun frisse kijk op PR, lukt het ons om een continue stroom aan positieve publicaties over Santa Maria te bewerkstelligen. We zijn weer top of mind bij veel magazines en lezers komen op regelmatige basis in aanraking met de wereld van Tex Mex. Het is bovendien een heel leuk team vol passie en enthousiasme! Ik zou iedereen ze aanbevelen.
– Mireille Beij, Marketing Manager Benelux Santa Maria

Gelukkig kwam Green Food Lab op ons pad in de periode dat we de introductie van Gold&Green Pulled Oats op de Nederlandse markt aan het voorbereiden waren. Wat een drive, enthousiasme en expertise zit er in dit jonge team. Vanaf het begin heeft Green Food Lab heeft een zeer waardevolle bijdrage geleverd in het samenstellen van het volledige introductieplan, en de PR en social media helemaal voor haar rekening genomen. Wij zijn echt op hun gaan vertrouwen als partner in onze missie om Gold&Green Pulled Oats in Nederland op de kaart te zetten. En zelfs bij de verdere uitrol naar andere markten maken we graag gebruik van hun expertise. Hun pro-actieve houding, kennis van de categorie en expertise in het vak maken hen voor ons de perfecte partner. Van harte aanbevolen!
– Carin van Thiel, Introducing Gold&Green in the Benelux

Samen met Green Food Lab hebben we middels een gedurfde PR-strategie, van de vega-introductie van KFC Nederland wereldnieuws gemaakt. Het geheim zat hem in de juiste ingrediënten: het juiste verhaal, op het juiste momenten, via de juiste kanalen. Door de spanning gedurende maanden op te bouwen wisten we de aandacht vast te houden. Hierdoor is het uiteindelijk met onze vegetarische KFC in Rotterdam tijdens de Week Zonder Vlees in 2020 een groot succes geworden. In mediawaarde en in sales. Een samenwerking waar je energie van krijgt, mét een resultaat waar we trots op zijn.
– Trix van der Vleuten, CMO KFC Northern Europe

Tja, Isabel en de Smaakspecialist. Een samenwerking met vele gezichten. Van samen met onze communities een productchallenge opzetten tot interviewsessies met foodexperts. Dan weer uit hoofde van de Hippe Vegetarier, dan weer vanuit Isabel en haar team Green Food Lab als ‘consultant’. Maar allemaal vanuit de gezamenlijke intrinsieke drive om mensen te inspireren en bewust te maken hoe lekker verantwoord eten kan zijn. Zonder de vinger te wijzen en met een realistische kijk op de wereld. Dat is wat ons bindt en de samenwerking succesvol maakt.
– Maarten de Leng, Directeur Commercie & Duurzaamheid de Smaakspecialist

In juni vond het allereerste VEGGIE festival plaats op de NDSM-werf in Amsterdam. Dit is het meest eigentijdse food festival van eigen bodem, opgezet in samenwerking met Green Food Lab. VEGGIE festival gelooft net als wij dat elke dag vlees eten niet meer van deze tijd is. Daarom willen we de harten veroveren van alle foodlovers met een fantastische VEGGIE food line-up, waar je zelfs doorgewinterde vleeseters voor wakker kunt maken. Terwijl de organisatie zich bekommert om de juiste locatie, sfeer en tunes, zorgt Green Food Lab voor een fantastische foodparade, de juiste partners en denkt mee over de perfecte VEGGIE programmering.
– VEGGIE festival is een initiatief van AME-EVENTS

Sinds de oprichting werken wij al graag samen met Green Food Lab. Voor originele en creatieve foodfotografie, voor advies in het plantaardige voedingslandschap en voornamelijk ook voor influencersamenwerkingen. Voor Flora Plant kwamen ze met matches met influencers waar we zelf niet aan gedacht hadden, ze denken mee in contentcreatie richtingen en houden de tijdlijn goed in de gaten. Altijd met een glimlach, flexibel en ze denken in oplossingen. Ik kijk alweer uit naar nieuwe influencercontent!
– Frédérique Hanselaar, Brand Manager Flora

Ik vind het super leuk om samen te werken met het team van Green Food Lab! Bij de eerste kennismaking was er een klik en kon ik stoppen met mijn bureau pitch. De voorstellen zijn krachtig, evaluaties zijn uitgebreid en visueel en contact is heel persoonlijk en direct. In een perfecte samenwerking word ik ontzorgd en verrast en dat is hier zeker het geval!
– Paul Stam, Marketing & Innovatie Manager Lassie / Tilda

Quorn werkt al meer dan een jaar nauw samen met Green Food Lab, als ons Nederlandse PR-bureau. Samen hebben we een continue stroom van publicaties in de Nederlandse media kunnen creëren. Op belangrijke piekmomenten hebben ze ervoor gezorgd dat we zichtbaar waren waar het erop aankwam. Bijvoorbeeld tijdens de Nationale Week Zonder Vlees, of bij productintroducties. Green Food Lab heeft het boeiende verhaal van Mycoproteïne (ons unieke ingrediënt) voor de Nederlandse consument tot leven kunnen brengen, onder andere door de inzet van het blog De Hippe Vegetariër. Zij waren onze ogen en oren en lieten ons kennismaken met relevante pers en influencers. Ze kennen het landschap echt heel goed, wat hen een ongelooflijke partner maakt om mee samen te werken. Van harte aanbevolen!
– Gill Riley, International Marketing and Innovation Director, Quorn Foods

Green Food Lab is de juiste partij voor onze pr-campagnes en we zijn zeer tevreden met de resultaten. Daarnaast zorgen ze voor een goede aansluiting tussen het merk en de doelgroep. Wij raden Green Food Lab daarom zeker aan!
– Anne-Fleur Blom, Brand Manager Pizza Dr. Oetker

Werken met Isabel Boerdam en het team van Green Food Lab is voor Foodvalley NL een verfrissende ervaring. Geen cliché communicatiejargon, maar helder taalgebruik en een transparante aanpak. De energie, het hoge tempo, de betrokkenheid bij de klant en, bovenal, het werken vanuit een missie spatten ervan af. Een aanrader! – Roger van Hoesel, Managing Director Foodvalley NL

Green Food Lab is trots op

"Don’t wait for a better world.
It is up to you. You may even find the
solution at the end of your fork"