Selecteer een pagina

Onze klanten zijn onze partners.

Samen versnellen we de route naar plantaardiger eten.

Klik op het logo voor een referentie!

De vereniging die Nederlanders de eiwittransitie wil versnellen werkt natuurlijk graag samen met het plantaardigste communicatiebureau van Nederland. De filosofie en werkwijze van Green Food Lab sluiten naadloos aan bij onze missie om Nederlanders te stimuleren meer plantaardige eiwitten te eten. En hoe! Met zokanhetook.nu ontwikkelden we een platform waarmee we inmiddels heel veel Nederlanders bereiken. Onder andere met inspirerende recepten, tips, relevante kennis en actuele content van leden en partners van de vereniging maakt Green Food Lab van #zokanhetook een groot succes. Met veel plezier werken wij met het deskundige, inspirerende en enthousiaste team!
– Jeroen Willemsen & Marianne Karstens, Verenigingsbureau Green Protein Alliance

Becel daagde De Hippe Vegetariër de afgelopen twee jaar uit om op zoek te gaan naar de waarheid over margarine. Hoeveel ‘troep’ zit er nu écht in? Isabel bezocht de fabriek, interviewde experts en ging in discussie met de Nederlandse consument over de waarheid. Onze conclusie tot nu toe? Iedereen moet op z’n brood smeren wat bij hem of haar past. Als jij wilt gaan voor een plantaardige optie die laag in de verzadigde vetten zit, dan is margarine een heel goed alternatief voor bijvoorbeeld roomboter of kokosolie. Van troep is beslist geen sprake. Bekijk hier de uitgebreide video-conclusie van ons margarine onderzoek!

In Green Food Lab heb ik een prettige en professionele communicatiepartner gevonden. Samen zetten wij in korte tijd het bedrijf Le Duc op de kaart als innovatieve leverancier van Veggie Appetizers, Filled with Nature. Waar Le Duc al jarenlang actief was in vegetarische snacks, was het bedrijf nauwelijks bekend. Doelstelling was dus het bedrijf op een natuurlijke manier op te laten vallen en mogelijke klanten digitaal te inspireren. Green Food Lab was in dit proces een gemotiveerde, ervaren sparringpartner die een mooi digitaal inspiratiemagazine heeft neergezet voor internationale klanten. Opvallend kenmerk van de dames is de positieve oplossingsgerichte en praktische benadering.
– Jolanda van der Hak, Marketing Manager Le Duc Fine Food B.V.

Philips heeft een meerjarensamenwerking met De Hippe Vegetariër. Benieuwd? Bekijk hier de artikelen.

Van oudsher voert De Vegetariërsbond het Gastvrij voor Vegetariërs-keurmerk voor restaurants. Anno 2019 wilden we dit keurmerk vernieuwen om recht te doen aan het grotere vega-landschap, meer waarde toe te voegen voor restaurants en het imago van de Vegetariërsbond positief te versterken. Samen met Green Food Lab hebben we het LEKKER VEGA-keurmerk voor restaurants geïntroduceerd, met “brons”, “zilver” en “goud” als niveaus om de restaurants extra uit te dagen en te waarderen. Een mooie extensie van het merk LEKKER VEGA waar De Vegetariërsbond al om bekend staat. Bijzonder in deze samenwerking is de veelzijdigheid van Green Food Lab: het team heeft ons geholpen qua strategie, communicatieplan en publiciteit, en daarnaast treedt Isabel ook samen met team De Hippe Vegetariër in eerste fase van het project op als LEKKER VEGA-recensent om content te creëren voor ons platform en de beste restaurants in het zonnetje te zetten. Mooi om samen te werken met een bedrijf met dezelfde missie!
– Erwin Polderman, Communicatiestrateeg De Vegetariërsbond

Foodblogger en communicatieprofessional? Een betere combinatie is bijna niet mogelijk. Isabel weet haar passie en kennis voor vegetarisch koken op een authentieke, enthousiaste en overtuigende manier over te brengen. Wij hebben met veel plezier samengewerkt met Isabel, waarbij we haar kennis hebben gebruikt bij de productontwikkeling van MAGGI Dagje geen vlees. Daarnaast was Isabel te zien in de verschillende “How To” video’s die we online hebben ingezet op zowel de kanalen van de Hippe Vegetariër als op de social kanalen. Zo was ze ook te zien bij RTL Boulevard waarin ze over onze samenwerking vertelde. Werken met Isabel en haar team is alsof je met een naaste collega werkt. Ze is erg betrokken, staat open voor feedback en denkt proactief mee. Haar enthousiasme werkt aanstekelijk en we werken graag mee aan een wereld met minder
vlees of meer respectvolle vleesconsumptie.
– Oi-Yang Man, Brand Manager Nestlé MAGGI

Green Food Lab helpt ons gezinnen te inspireren met Blue Band. Het creatieve team weet als geen ander vrolijke en kleurrijke recepten te ontwikkelen en deze te koppelen aan nieuwsmomenten die voor ons merk relevant zijn. Met als gevolg dat onze recepten, in meerdere (print)magazines werden overgenomen prijkten! Bovendien zijn wij positief verrast door hun unieke aanpak van micro influencersamenwerkingen op Instagram. Vele gezinnen sloegen aan het bakken, wat hartverwarmende en vrolijke posts oplevert. Zo zijn we relevant op de plaatsen waar het toe doet. Ik raad iedereen een samenwerking met dit enthousiaste team aan. – Gerdien Verboom, Sr. Brand Manager Blue Band

Samen met Green Food Lab heb ik met beperkte middelen een mooi resultaat bereikt voor de introductie van de Kwekkeboom Oven & Airfryer VEGA bitterbal. Met de juiste boodschap, het juiste haakje (1 oktober, Wereld Vegetarismedag) en een geïntegreerde aanpak gefocust op PR, Influencers, display advertising en één gerichte mediasamenwerking, hebben we in korte tijd een grote hoeveelheid buzz gecreëerd rondom deze introductie. Van Algemeen Dagblad tot LINDA Nieuws en uiteraard De Hippe Vegetariër. Dit heeft de rotatie van onze VEGA bitterbal vanaf de start op het juiste niveau gebracht – zo zie je maar wat PR kan doen! Bovendien vind ik Green Food Lab een hele fijne partij om mee samen te werken: het team schakelt snel, heeft een duidelijke visie, groot netwerk en voelt goed aan waar je naartoe wilt. Ik blijf zeker samenwerken met Green Food Lab!
– Arina Abbring, Marketing Manager Kwekkeboom Oven & Airfryer

Samen met Green Food Lab hebben we onze SoFish Fillets Salmon Style geïntroduceerd in Nederland. Het enthousiasme van het team voor ons nieuwe product spatte er vanaf, en in een heel kort tijdsbestek hebben ze voor ons een campagne opgetuigd: een nieuwswaardig persbericht, fysieke bezoeken aan de grote Food & Lifestyle redacties om te laten proeven, recepten voor publicatie, verschillende type influencers die ermee aan de slag gingen en natuurlijk een samenwerking met De Hippe Vegetariër. Dit heeft ervoor gezorgd dat we in korte tijd veel media-exposure hebben gegenereerd, en daarmee dit innovatieve product goed in de markt hebben gezet. Mooi om SoFine Foods als merk mee te laten liften op de PR rondom dit bijzondere product – dat heeft Green Food Lab heel goed gedaan!
– Philip op den Kamp, Senior Product Manager SoFine Foods

Oranje paprika’s zijn supergezond en bevatten zelfs meer vitamine C dan een sinaasappel. Daarnaast is de oranje paprika veelzijdig en op elk (eet)moment van de dag toe te passen. Dat verhaal wilden de telers van de oranje paprika graag aan een brede doelgroep vertellen. Maar met beperkte middelen moet je slimme keuzes maken. Green Food Lab zorgde voor een oranje paprika-boost door hun enorme veggie bereik en de toegang tot vele ‘amateur’ en professionele foodbloggers, die maandelijks uitgedaagd werden om hun creativiteit in te zetten op de toegestuurde paprika’s. Zo ontstonden niet alleen de lekkerste recepten en de prachtigste foodfotografie, maar ook een enorm bereik naar de achterban van De Hippe Vegetariër en alle foodbloggers. De content konden we vervolgens weer doorzetten op de website. Win-win-win! Hekkensluiter van de campagne was een winactie: een Oranje Paprika Lunch in de kas van de grootste oranje paprika teler van Europa. Ik kijk met veel plezier terug op de prettige samenwerking. En ben – ook niet onbelangrijk – erg tevreden over de behaalde resultaten.
– Nicolette van der Mark, communicatieadviseur (a.i.) De Oranje Paprikavereniging

Hoe blijf je je als groentesnijderij vernieuwen? Hoe voeg je waarde toe aan het schap van je klanten? Samen met de snijderij van Vroegop-Windig gaf Green Food Lab antwoord op deze vraag. Minder vlees eten is een trend, maar mensen blijven het ingewikkeld vinden. Toch willen ze wel graag vers en gezond eten. Daarom ontwikkelden we voor Vroegop-Windig twee recepturen voor kant-en-klare groentemixen. Alles vers gesneden in één maaltijdpakket: van de groenten, tot de kokosmelk en de currypasta. In drie stappen en 15 minuten heb je een superverse en supersmakelijke vegetarische kokos- of linzencurry op tafel. Zo verlaag je pas echt de drempel!

Bij de eerste kennismaking herkende ik mij vanuit mijn rol bij Koninklijke Vezet en als persoon direct in de passie voor voedsel bij Green Food Lab. Vezet streeft ernaar Nederland een beetje gezonder te maken door lekker eten met meer groente en fruit makkelijker te maken, dus de match met de missie van Green Food Lab voelde heel natuurlijk. Steeds meer consumenten worden zich bewust van het effect van hun eetpatroon op hun gezondheid en de wereld en inmiddels eten ze net zo goed met hun mond als hun ‘mind’. Dat betekent dat een nieuw product niet alleen goed moet zijn maar ook goed verteld moet worden aan de personen die het graag willen horen! Green Food Lab maakte daarin haar belofte waar door met de beste boodschap, smaakvolle presentatie en gerichte communicatie een grote groep consumenten te bereiken. Hun persoonlijke aandacht, creativiteit, sterk netwerk en goede organisatie zorgden voor een hele fijne samenwerking, en dat smaakt naar meer!
– Lisette Alders, Marketing Manager Koninklijke Vezet

Nationale Week Zonder Vlees is het eigen non-profit project van Green Food Lab. Meer weten? Lees hier alles over de stichting en het bestuur.

Isabel en haar team schiet niet met hagel. Het advies en de strategie van Green Food Lab is recht op zijn doel af en dat zorgt niet alleen voor veel vertrouwen waar het hun advies betreft, daarnaast werkt het ook zeer tijd- en kostenefficiënt. Isabel is een zeer professionele, representatieve ‘go getter’, die zich gemakkelijk invoelt in een merk en passende PR strategie. Natuurlijk niet in de laatste plaats is ze zelf een van de grootste influencers in Nederland, maar het is duidelijk dat ze haar succes op persoonlijk vlak, de liefde voor het PR vak, niet in de weg laat staan. Eigenlijk is Isabel met haar team Green Food Lab één van de best bewaarde geheimen op Nederlands PR vlak, maar dat zal wel niet lang meer duren.
– Choly van Grinsven, International Head of Ecom en Marketing Oil & Vinegar

Green Food Lab…what’s in the name?! Deze naam staat Bonduelle natuurlijk op ons lijf geschreven. Want laat plantaardige voeding nou net datgene zijn waarmee wij de gezondheid van mens en planeet willen verbeteren. Sinds het voorjaar van 2020 werken we intensief samen op meerdere projecten met als hoogtepunt de lancering van ons duurzaamheidsprogramma ‘Bonduelle Belooft’ in Nederland en België. De food en PR kennis van het bureau in combinatie met hun “we can do this” mentaliteit heeft gezorgd voor mooie media-aandacht en hoge bereikcijfers.
– Roel Goudsmits, Sr. Brand Manager Retail Benelux Bonduelle

Bij het team van Green Food Lab barst het van de energie en creativiteit. Op eigenzinnige manier maken zij een passende strategie voor jouw merk. Zij werken doelgericht en gaan voor het beste resultaat.
– Fleur van Ravensteijn, Looye Kwekers

In korte tijd is er een intensieve samenwerking ontstaan tussen Bidfood en Green Food Lab. Op een zakelijke, maar prettige en constructieve manier werk je samen met het team, waarbij de passie voor het onderwerp onmiskenbaar is. Op een natuurlijke wijze ontkracht Isabel in het eerste gesprek al de vooroordelen die wij deels hadden over de vegetarische keuken, door de vertaalslag te maken naar onze praktijk. Want hoewel haar achtergrond meer bij de consumentenmarkt ligt, hebben we een goede aansluiting gevonden op de markt voor horecaprofessionals, met een mooie shop op bidfood.nl en rijke content voor foodyard.nl als resultaat. We zijn blij met de manier waarop we met elkaar dit project hebben neergezet, wat voor ons geldt als basis voor een mooie samenwerking in de toekomst.
– Wieteke Lankhaar, Online Marketing Manager Bidfood

De Hippe Vegetariër is het eigen platform van Green Food Lab, in 2013 opgestart door Isabel Boerdam, met inmiddels 350.000+ unieke bezoekers per maand. Klik hier om het platform te bekijken of lees hier meer over samenwerken met De Hippe Vegetariër.

Ik werk nu al geruime tijd met veel plezier samen met het team van Green Food Lab. Bij Santa Maria willen wij heel Nederland overtuigen dat je met een gevarieerde en kruidige Tex-Mex maaltijd heel gezellig met elkaar aan tafel zit. Reden genoeg om het vaker te eten dus! Samen hebben we een mooi PR plan ontwikkeld om Nederland hiervan bewust te maken. Door middel van een aantal effectieve ideeën en hun frisse kijk op PR, lukt het ons om een continue stroom aan positieve publicaties over Santa Maria te bewerkstelligen. We zijn weer top of mind bij veel magazines en lezers komen op regelmatige basis in aanraking met de wereld van Tex Mex. Het is bovendien een heel leuk team vol passie en enthousiasme! Ik zou iedereen ze aanbevelen.
– Mireille Beij, Marketing Manager Benelux Santa Maria

Gelukkig kwam Green Food Lab op ons pad in de periode dat we de introductie van Gold&Green Pulled Oats op de Nederlandse markt aan het voorbereiden waren. Wat een drive, enthousiasme en expertise zit er in dit jonge team. Vanaf het begin heeft Green Food Lab heeft een zeer waardevolle bijdrage geleverd in het samenstellen van het volledige introductieplan, en de PR en social media helemaal voor haar rekening genomen. Wij zijn echt op hun gaan vertrouwen als partner in onze missie om Gold&Green Pulled Oats in Nederland op de kaart te zetten. En zelfs bij de verdere uitrol naar andere markten maken we graag gebruik van hun expertise. Hun pro-actieve houding, kennis van de categorie en expertise in het vak maken hen voor ons de perfecte partner. Van harte aanbevolen!
– Carin van Thiel, Introducing Gold&Green in the Benelux

Samen met Green Food Lab hebben we middels een gedurfde PR-strategie, van de vega-introductie van KFC Nederland wereldnieuws gemaakt. Het geheim zat hem in de juiste ingrediënten: het juiste verhaal, op het juiste momenten, via de juiste kanalen. Door de spanning gedurende maanden op te bouwen wisten we de aandacht vast te houden. Hierdoor is het uiteindelijk met onze vegetarische KFC in Rotterdam tijdens de Week Zonder Vlees in 2020 een groot succes geworden. In mediawaarde en in sales. Een samenwerking waar je energie van krijgt, mét een resultaat waar we trots op zijn.
– Trix van der Vleuten, CMO KFC Northern Europe

Tja, Isabel en de Smaakspecialist. Een samenwerking met vele gezichten. Van samen met onze communities een productchallenge opzetten tot interviewsessies met foodexperts. Dan weer uit hoofde van de Hippe Vegetarier, dan weer vanuit Isabel en haar team Green Food Lab als ‘consultant’. Maar allemaal vanuit de gezamenlijke intrinsieke drive om mensen te inspireren en bewust te maken hoe lekker verantwoord eten kan zijn. Zonder de vinger te wijzen en met een realistische kijk op de wereld. Dat is wat ons bindt en de samenwerking succesvol maakt.
– Maarten de Leng, Directeur Commercie & Duurzaamheid de Smaakspecialist

In juni vond het allereerste VEGGIE festival plaats op de NDSM-werf in Amsterdam. Dit is het meest eigentijdse food festival van eigen bodem, opgezet in samenwerking met Green Food Lab. VEGGIE festival gelooft net als wij dat elke dag vlees eten niet meer van deze tijd is. Daarom willen we de harten veroveren van alle foodlovers met een fantastische VEGGIE food line-up, waar je zelfs doorgewinterde vleeseters voor wakker kunt maken. Terwijl de organisatie zich bekommert om de juiste locatie, sfeer en tunes, zorgt Green Food Lab voor een fantastische foodparade, de juiste partners en denkt mee over de perfecte VEGGIE programmering.
– VEGGIE festival is een initiatief van AME-EVENTS

Wij willen via ons platform Vaneigenbodem.nl aan de consument meer vertellen over de mooie, gezonde groenten. De passie en het netwerk van Isabel (De Hippe Vegetariër) en haar team sluiten hier naadloos bij aan. Mede door hun enthousiasme en creativiteit levert dit mooie, informatieve en interessante content. Gezamenlijk kunnen wij de groenteconsumptie verder stimuleren en daar worden wij allemaal gezonder van.
– Ilona van Osch, Marketing Communicatie Manager Royal Zon

Sinds de oprichting werken wij al graag samen met Green Food Lab. Voor originele en creatieve foodfotografie, voor advies in het plantaardige voedingslandschap en voornamelijk ook voor influencersamenwerkingen. Voor Flora Plant kwamen ze met matches met influencers waar we zelf niet aan gedacht hadden, ze denken mee in contentcreatie richtingen en houden de tijdlijn goed in de gaten. Altijd met een glimlach, flexibel en ze denken in oplossingen. Ik kijk alweer uit naar nieuwe influencercontent!
– Frédérique Hanselaar, Brand Manager Flora

Ik vind het super leuk om samen te werken met het team van Green Food Lab! Bij de eerste kennismaking was er een klik en kon ik stoppen met mijn bureau pitch. De voorstellen zijn krachtig, evaluaties zijn uitgebreid en visueel en contact is heel persoonlijk en direct. In een perfecte samenwerking word ik ontzorgd en verrast en dat is hier zeker het geval!
– Paul Stam, Marketing & Innovatie Manager Lassie / Tilda

Bij Sodexo werken we graag samen met Isabel. Isabel bruist als persoon zowel in haar communicatie als in haar creativiteit en expertise. We zijn trots op VEGGIE by De Hippe Vegetariër – een vegetarische pop up in onze restaurants – die we samen met Isabel en haar team van Green Food Lab ontwikkeld hebben. Isabel en haar collega’s zorgen voor duidelijke voorbereiding en is supergoed bereikbaar, waardoor afstemming soepel verloopt.
– Annemiek Mikkers, Marketing Manager Government Benelux Sodexo

Quorn werkt al meer dan een jaar nauw samen met Green Food Lab, als ons Nederlandse PR-bureau. Samen hebben we een continue stroom van publicaties in de Nederlandse media kunnen creëren. Op belangrijke piekmomenten hebben ze ervoor gezorgd dat we zichtbaar waren waar het erop aankwam. Bijvoorbeeld tijdens de Nationale Week Zonder Vlees, of bij productintroducties. Green Food Lab heeft het boeiende verhaal van Mycoproteïne (ons unieke ingrediënt) voor de Nederlandse consument tot leven kunnen brengen, onder andere door de inzet van het blog De Hippe Vegetariër. Zij waren onze ogen en oren en lieten ons kennismaken met relevante pers en influencers. Ze kennen het landschap echt heel goed, wat hen een ongelooflijke partner maakt om mee samen te werken. Van harte aanbevolen!
– Gill Riley, International Marketing and Innovation Director, Quorn Foods

Ieder jaar in maart, tijdens de Nationale Week Zonder Vlees, organiseert De Hippe Vegetariër in samenwerking met de Vegetariërsbond en diverse partners, een vernieuwde versie van de Vegetarische Restaurantweek. Want heerlijk vegetarisch eten doe je niet alleen thuis, maar ook uit! Alle chefs van de deelnemende lunchrooms, cafés en restaurants willen je laten zien, proeven en ervaren hoe fantastisch de groentekeuken kan smaken. Of je nu regelmatig vegetarisch eet, of net begint met een dagje minder vlees: je zult verrast worden. Lees hier meer over dit initiatief en de samenwerking met de Vegetariërsbond.

Werken met Isabel Boerdam en het team van Green Food Lab is voor Foodvalley NL een verfrissende ervaring. Geen cliché communicatiejargon, maar helder taalgebruik en een transparante aanpak. De energie, het hoge tempo, de betrokkenheid bij de klant en, bovenal, het werken vanuit een missie spatten ervan af. Een aanrader! – Roger van Hoesel, Managing Director Foodvalley NL

"Don’t wait for a better world.
It is up to you. You may even find the
solution at the end of your fork"