Green Food Lab als jouw communicatie bureau. Hoe ziet samenwerken eruit?

Green Food Lab is strategisch sparringspartner en verhalenverteller voor bedrijven in transitie. We bevinden ons op het snijvlak van food, communicatie en duurzaamheid en kunnen jou daarom als geen ander helpen om jouw verhaal te lanceren – van A tot Z. Maar wat betekent dit in de praktijk? Als Green Food Lab jouw communicatiebureau is, dan werken we volgens deze stappen met elkaar samen!

1. Storytelling
We werken vanuit de inhoud, want die moet staan als een huis. Dat is immers de basis waarmee je begint. Waar sta je als merk voor? Sommige merken hebben al alles liggen over hun merk of product. Dan zijn we snel klaar met deze stap. Maar andere merken zijn net nieuw, of hebben alleen een internationale positionering die gelokaliseerd moet worden naar de Nederlandse markt, of hebben een nieuw product dat nog geen eigen verhaal heeft. Ook specifiek voor de duurzaamheidsprofilering van merken is een verhaallijn nodig. Samen met ons als jouw communicatiebureau, stellen we de verhaallijn met elkaar op. Dit doen we bijvoorbeeld in een messaging, of cocreatie-sessie.

2. Communicatie-strategie.
Als we ons verhaal hebben, dan komt de volgende stap: we schrijven een plan van hoe we dit verhaal bij jouw doelgroep onder de aandacht brengen. Dit kan een plan zijn voor een introductiemoment, of bijvoorbeeld voor een heel jaar. Dit plan omvat het hele spectrum van earned, paid en owned kanalen. Het vertelt ons wat de focus heeft en wanneer we waarover gaan communiceren aan wie en via welk kanaal. We doen dit uiteraard op basis van jouw briefing, volgens een budgetindicatie die past bij jouw merk.

3. Consumenten communicatie, interne communicatie, stakeholder communicatie.
Belangrijke doelgroepen in onze plannen zijn consumenten, medewerkers en stakeholders. Deze doelgroepen komen in veel van onze plannen terug en hier hebben wij als communicatiebureau specifieke ervaring mee. We gaan dus aan de slag en werken de middelen en activaties uit die we in onze plannen met elkaar besproken hebben. Zo weet je voordat we gaan starten precies waar je aan toe bent!

4. Content creatie, PR en activatie.
Hoe gaan wij hen bereiken? Dat kan op meerdere manier en doen we altijd passend bij jouw vraag. Vaak betekent dit dat we aan de slag gaan met content creatie, voor de eigen website, socials en andere interne magazines en communicatiemiddelen. Dit doen we zelf, met aantrekkelijke teksten of bijvoorbeeld receptontwikkeling, maar kunnen we ook samen doen met influencers. Om het grote publiek te bereiken, zetten we PR in. Dit is een koste efficiënte manier om jouw verhaal, merk of product onder de aandacht te brengen. Ten slotte kiezen we ook vaak voor activaties, van klein tot groot, om de aandacht op jouw merk te richten. Bekijk vooral onze pagina met voorbeelden van eerdere samenwerkingen voor inspiratie.

Zo krijgen wij als jouw communicatiebureau de juiste boodschap, op het juiste moment, via het juiste kanaal bij jouw doelgroep!

Dit stappenplan omvat het gehele proces. Maar begint jouw behoefte halverwege, of heb je een specifieke vraag? Dan kunnen we natuurlijk snel schakelen en flexibel meedenken. We staan altijd klaar voor foodbedrijven in transitie naar een betere wereld! Ben je al klaar om met ons aan de slag te gaan?