Graag houden we je op de hoogte van onze laatste kennis en inzichten!
Influencers in duurzaamheid, de do’s en don’ts

Influencers in duurzaamheid, de do’s en don’ts

Influencers zijn niet meer uit het medialandschap weg te denken en horen eigenlijk in elke communicatie-mix wel thuis. Maar hoe werk je op een juiste manier met influencers samen? Hoe zorg je ervoor dat het iets doet voor je merk en geen afbreuk oplevert? Bij Green Food Lab hebben we een uitgebreid influencernetwerk waar we regelmatig mee samenwerken. We delen dus graag onze do’s en don’ts met je!   

Lees meer
De CSRD-wetgeving. Wat is het en is het voor mijn bedrijf van toepassing?

De CSRD-wetgeving. Wat is het en is het voor mijn bedrijf van toepassing?

Food en duurzaamheid zij inherent aan elkaar verbonden. Maar liefst 33% van de wereldwijde uitstoot wordt veroorzaakt door ons voedselsysteem. Voor bedrijven in de voedingsindustrie is het dus ontzettend belangrijk om het duurzaamheidslandschap goed in de gaten te houden. Deze is namelijk snel in verandering! Er is wetgeving aangenomen die bedrijven ertoe aanzet om snel te verduurzamen zodat we de gezamenlijke Europese doelstelling om klimaatneutraal te worden, kunnen behalen. In dit artikel geven we een introductie over de CSRD-wetgeving en leggen we uit voor welke bedrijven deze van toepassing is.

Lees meer
Waarom wil je samenwerken met een PR-bureau in 2024?

Waarom wil je samenwerken met een PR-bureau in 2024?

Iedere communicatie-professional kent de vier-eenheid wel earned, paid, owned en shared wel. Maar de laatste jaren lijkt de nadruk steeds meer op die laatste drie te liggen. Waarom is het toch belangrijk om samen met een PR-bureau met earned aan de slag te gaan? 

Lees meer
Hoe voorkom ik als bedrijf in de foodsector greenwashing?

Hoe voorkom ik als bedrijf in de foodsector greenwashing?

Het begrip ‘greenwashing’, waarin consumenten misleid worden doordat bedrijven zich groener voordoen dan ze zijn, kennen we al een tijdje. Niet alleen ethisch gezien niet juist, maar het kan je ook een negatieve reputatie opleveren en een sommatie van de Reclame Code Commissie. Bovendien heeft de Europese Commissie nieuwe regels voorgesteld om greenwashing tegen te gaan in de Green Claims Directive. Hoewel hier nog veel onzeker is, geeft dit wel aan dat de kans zich nu meer dan ooit voordoet om in volle transparantie en onderbouwing duidelijkheid te bieden aan je diverse stakeholders, inclusief consument. Hoe doe je dat?

Lees meer
Duurzaamheidscommunicatie. Wat is het juiste moment om hiermee te beginnen?

Duurzaamheidscommunicatie. Wat is het juiste moment om hiermee te beginnen?

Duurzaamheid bij bedrijven, het krijgt steeds meer aandacht. Ook in de foodsector ligt duurzaamheid onder een vergrootglas. Er is vanuit veel bedrijven de angst om het fout te doen, en aan de publieke schandpaal genageld te worden als greenwasher. Echter, daardoor laten veel bedrijven kansen liggen door helemaal maar niet meer te communiceren over hun duurzaamheidsinzet en -doelstellingen, zogenaamde ‘greenhushers’ genoemd. Wanneer spring je op de wagen en begin je hier zelf mee als bedrijf in de food industrie?

Lees meer